Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: 8 fantastiske eddike tips og tricks der vil overraske dig

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    8 fantastiske eddike tips og tricks der vil overraske dig

    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2011
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    180
    Nogle af de råd skal absolut prøves - kan sige at det med toast og eddike også er virksomt i et par sure kondisko :)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Der var et par ting, der skal afprøves ja

    Jeg kan så tilføje, at jeg bruger en citronbåd til at fjerne kalkpletter med istedet for div. mere eller mindre virksomme rengøringsmidler mod kalk. Eksempelvis har jeg aldrig gidet det der med at tørre armatur af efter bad... Så når der inviteres gæster, så ryger der lige et par citroner med i indkøbene og så får armatur og vandhaner en omgang, hvor jeg simpelthen tværer citron udover dem, lader dem i fred ½ times tid og tørrer så efter. Resterne af citronen dufter godt i affaldposen

    Ovnrens har jeg heller ikke i huset. Jeg laver en pasta af natron og vand og smører på, lader stå ½ time (ikke noget med opvarmning!) og så ellers igang med afvaskning. Det kræver nogle gang en anelse knofedt, men virker langt bedre en bare opvaskemiddel. Og natron har jeg altid i skabet Bruger det også til thermokander, hvor jeg fylder kanden med kogende vand (i køkkenvasken) og smider en spsk natron i, så det bruser op. Og bagefter vasker jeg kanden af som vanligt.

    Misfarvninger i the- og kaffekrus fjernes med groft salt, der bliver gnedet rundt med en svamp.
    og Julemor

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •