Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Strik lukke af

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2014
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    7

    Strik lukke af

    Hejsa.
    Er ved lave en cardigan hvor jeg skal lukke af til ærmegab i hver side, på hver 2. Pind på følgende måde: 3m 1gang, 2 m 0 gange i min str, 1 m 2 gange.
    Mener at have læst herinde man lukker i starten af pinden, strikker og vender og lukker de første af igen. Sådan skulle man lukke af i hver side, men så bliver det jo ikke på hver 2. Pind? Mht de 2 masker jeg ikke skal lukke af, strikker jeg så to pinde normalt og derefter lukker den ene maske af.
    Hvordan lukker jeg konkret af i dette tilfælde? Har lært mig selv at strikke på nettet, men nogle ting er lidt sværere at forstå:)
    Mvh Annemette.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Det er rigtigt, at du skal vende og lukke af i starten af pinden - begge veje. Det bliver på hver anden pind i hver side for sig selv. Det er kun en lille forskydning.
    Mht de 2m 0 gange - jeg ville tage indtagningerne lige efter hinanden, fordi nullet refererer til pinde-antallet. Hvis du vælger at vende en gang uden at tage ind får du bare en lidt stejlere bue under armen. Strikketøj kan jo give sig, så forskellen bliver nok svær at mærke :-)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2014
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    7
    Hej Asta.
    Tak for svar, det vil så sige jeg fx starter en pind med tage 3 masker ind. Vender straks og tager yderligere 3 masker ind, strikker resten af pinden. Starter igen med 1 maske ind i starten, vender og tager en maske ind, således jeg faktisk starter alle pindene med tage ind henover de 4 pinde.. Skal lige have det ud i pap:)
    Mvh AnneMette

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Undskyld det fik jeg ikke helt korrekt beskrevet.
    Du lukker 3 m af i starten af en pind, strikker videre til samme pind er slut. Vend.
    (Man skal ikke vende midt på pinden)
    Næste pind: luk 3 m af i starten af pinden og strik pinden videre til den er slut. Vend.
    Tredie pind: luk 1 m af og strik pinden færdig. Vend.
    Fjerde pind: luk 1 m af og strik pinden færdig. Vend.
    Femte pind: luk 1 m af og strik pinden færdig. Vend.
    Sjette pind: luk 1 m af og strik pinden færdig. Vend.
    Det giver 6 pinde, men indtagninger 3 gange i hver side.
    Så er du klar til at strikke lige op til ærmegabet er højt nok - eller hvad der nu står i din opskrift.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2014
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    7
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    Undskyld det fik jeg ikke helt korrekt beskrevet.
    Du lukker 3 m af i starten af en pind, strikker videre til samme pind er slut. Vend.
    (Man skal ikke vende midt på pinden)
    Næste pind: luk 3 m af i starten af pinden og strik pinden videre til den er slut. Vend.
    Tredie pind: luk 1 m af og strik pinden færdig. Vend.
    Fjerde pind: luk 1 m af og strik pinden færdig. Vend.
    Femte pind: luk 1 m af og strik pinden færdig. Vend.
    Sjette pind: luk 1 m af og strik pinden færdig. Vend.
    Det giver 6 pinde, men indtagninger 3 gange i hver side.
    Så er du klar til at strikke lige op til ærmegabet er højt nok - eller hvad der nu står i din opskrift.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2014
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    7
    super og tusind tak for du gav dig tid til forklare det:)
    Mvh Annemette

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •