Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 26 af 26

Emner: strømper med storetå?

  1. #21
    minniesmor Gæst
    [PHP]
    Det har jeg, skal nok se om ikke jeg kan grave den frem af
    [/PHP]

    det lyder godt - tag dig bare tid jeg har gang i noget andet i øjeblikket.

    knus Minniesmor

  2. #22
    evo7 Gæst

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Minniesmor lige så du ved det, jeg har ikke glemt dig. Fandt opskriften og den var fyldt med mine notater (en dårlig vane jeg har), så jeg skriver den ren før du får den. Er halvfærdig, så det lysner

    Er i klar over at sådan en opskrift lyder som det rene volapyk. Kom til at tænke på det da jeg startede med at skrive den af. Én der ikke kan strikke ville ikke fatte en brik af sådan en opskrift
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Så er opskriften skrevet færdig, og her er den. Så nu kan du Minniesmor og jer andre hvis det har interesse, lade pindene gløde


    Sandal sokker

    Str: Ca. 38, men passer til sko str. 36 - 40.
    Garn: Strømpegarn 50g /210 m
    Pinde: Strømpepinde nr. 3
    Strikkefasthed: 30 m og 40 p = 10 * 10 cm


    Slå 60 m op og strik 7 cm rib, 2 r 2 v.
    Strik nu hælkappen frem og tilbage over 30 m. Strik 1.p ret, vend * tag 1.m vr løs af, strik 29 vr, vend. Tag 1.m r løs af, strik 29 r, vend *. Gentag fra * til *, til klappen er kvadratisk. Slut med en vrangpind.

    Form hælen således:
    1.p: 1 r løs af, 19 r, 1 r løs af, 1 r, træk den løse m over, vend.
    2.p: 1 vr løs af, 10 vr, 2 vr sm, vend.
    3.p: 1 r løs af, 10 r, 1 r løs af, 1 r, træk den løse m over, vend.
    Gentag 2.og 3.p til alle masker er strikket og der er 12 m på pinden.

    Strik nu kile på denne måde:
    1.omg: Begynd midt på hælen = omgangens begyndelse.
    1.p: Strik hælens 6 m r. Strik 14 m op i inderste lænke langs hælkappen. Strik 3 m fra 2.p over på 1.p (=23 m)
    2.p: 12 ret.
    3.p: 12 ret.
    4.p: Strik 3 ret fra 3. p over på 4. p, strik 14 m r op langs hælkappen i inderste lænke, strik hælens 6 m r (=23 m)
    2.omg: ret. Strik evt. de 14 nye m på 1. og 4. p dr r.
    3.omg:
    1.p: Strik r til der er 6 m tilbage, 2 r sm, 4r.
    2. og 3. p: 12 ret.
    4.p: 4 r, 1 r løs af, 1 r træk den løse m over, r pinden ud.
    Gentag 2.og 3. omg, til der er 58 m på omgangen. Fordel maskerne således 15 - 14 - 14 - 15, inden der strikkes fod. Strik 16 cm glat.

    Venstre fods tæer:
    Storetå: Sæt 7. til og med 24.m på 3 p:7 - 7 - 4. Slå 3 nye m op i hullet ind mod de andre tæer. Strik rundt på 3 p i glat, til tåen måler 4 cm eller den ønskede længde. Strik de sidste2 m sm på hver p, til der er 6 m tilbage på omg. Bryd garnet og træk det gennem maskerne.
    Øvrige tæer:
    Fordel de øvrige 40 m på 3 p og slå 2 m op i hullet ind mod storetåen. Maskefordeling: 14 - 14 - 14 = 42 m i alt. Omg begynder lige efter de 2 nye m. Begynd indt. på 1. omg: Strik 17 r, 2 r sm, 2 r, 1 r løs af, 1 r, træk den løse m over, 19 r. fortsæt med at tage ind på hver omg, til der 8 m tilbage på omg. Bryd garnet og træk det gennem maskerne.

    Bemærk: Hvis tæerne ønskes længere strikkes den ekstra længde ind inden indt begynder.

    Højre fods tæer:
    Storetå: Sæt 35. til og med 52. m på 3 p: 7 - 7 - 4. Slå 3 nye m op i hullet ind mod de andre tæer. Følg i øvrigt opskriften til venstre fods storetå.
    Øvrige tæer: Strikkes som øvrige tæer til venstre fod.



    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er den god ,må jeg lægge den i down load ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    04 Apr 2008
    Geografisk sted
    Ringkøbing
    Indlæg
    80
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Hvor er den god ,må jeg lægge den i down load ?
    Det må du ihvertfald Hundeuld
    Når du strikker giver du dig selv tidens gave Hvad hånden former, er åndens spor.

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •