Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 26

Emner: strømper med storetå?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162

    strømper med storetå?

    Jeg elsker at gå i tåsandaler - men nogen gange er det altså lidt køligt.

    Er der nogen der har en opskrift på strømper med storetå?

    Det må jo være noget lignende fingre på vanter/luffer - men jeg kan ikke gennemskue over hvor mange masker og hvordan jeg får lavet resten af tåen
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv lige at kigge her

    I "27 sjove strømper" ses korte og lange, strikkede og hæklede. Indtil flere opskrifter på hjemmefutter har sneget sig ind, og garnvalget varierer meget. En af de mest spændende modeller er for mig at se japansk sok eller sandalsok med storetå. Den er fremstillet i et spændende garn.

    http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow...ObjectId=45194

    Her er også noget
    http://strikke-feen.blogspot.com/200...der.html#links

    Ups en mere

    http://strikkekatten.urbanblog.dk/20...1-f%c3%a6rdig/
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Tak for linkene - billederne vil bllive studeret nøje og så må jeg ud i forsøgene
    Mon ikke det kommer til at passe med ca. en fjerdedel af maskerne til storetåen - og så en skrå aflukning til resten.

    Man føler sig ikke ret meget underlig når jeg sidder her og nærstuderer mine egne tæer
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg vil forsøge mig frem med sådan et par, når jeg er færdig med den strømpe jeg er igang med.. så kan vi jo hjælpe hinanden..

    Men det er i hvert tilfælde, noget med at slå ekstra masker op imellem tæerne
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    jeg brugte så et par timer eller mer på projektet - uden held

    Nogen måtte jo høre på mine beklagelser - og det blev så min strikkende underbo.
    Hendes kommentar: Jeg har da sikkert en opskrift på dem et eller andet sted.
    Og det havde huni et tillæg fra Hendes verden nr 42-2005

    Kort fortalt: storetåen består af 18m + 3 nye masker mellem tæerne. Fordel på 3 pinde. Strik 4 cm. Strik 2m sammen på hver p indtil 6 m - bryd garnet og træk igennem
    Øvrige tæer 40m + 2 nye masker. Tag ind i siden 2r sm, 2r, 2rdrsm på hver omgang indtil 8m - bryd garnet træk igennem
    Nu skal den bare omregnes til det maskeantal jeg har på min strømpe og så skal der strikkes og prøves
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Måtte vi se dem birdie4760
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg strikkede faktisk sådan et par i 1977, til min mand, som har store lægmuskler, så købestrømper der nåede til knæene kunne han ikke passe, og så måtte jeg i gang. Kan huske de blev lavet i restegarn, og har faktisk et billede af dem. Det skal jeg lægge ind, når jeg kommer hjem. Nu er der igen det her med alder, men mener at kunne huske at jeg havde en opskrift til tæerne, som jeg brugte delvist, og så passede jeg ellers til, så de kom til at passe. Skal nok kigge efter opskrift også.
    ......
    Uhmm, opskrift kunne jeg ikke finde, men et noget gammelt billede, ved ikke lige hvor meget I kan se, men de blev brugt flittigt.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af Missemor : 18-06-2008 kl. 13:47 Årsag: nu med billed

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    ej ej det glæder jeg mig til at se ...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    evo7 Gæst
    En fra min yngste datters mødregruppe strikker sokker som vanter, altså hver tå for sig.

  10. #10
    minniesmor Gæst
    kan vi få en opskrift??

    knus Minniesmor

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •