Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hjælp med lugt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2014
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    4

    Hjælp med lugt

    Hej alle, tak fordi jeg måtte komme her. ☺️ Jeg håber I kan hjælpe mig. Har lige købt uld sengetøj, australsk merinould, har været så glad meeen....nøj hvor det STINKER 😳😳😳😳 Hvordan kan jeg fjerner lugten uden at skade ulden ???
    På forhånd, tak. Simona

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha da det er ikke så godt, nu har jeg ligger i uld dyner pude med mere i de sidste 25 år uden at de lugter. Men hvis du syntes, så er du heldig det er så godt vejr lige nu, bare ud og lad dem blive luftet, så forsvinder det og så kan de jo også vaskes.
    Jeg håber du bliver lige så glade for det som vi er her i huset.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2014
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    4
    Tak, jeg har stor forventninger, derfor er meget skuffet nu over lugten. Hvordan kan jeg vaske så tunge dyne på det bedstevis? Kan man bruge Rodalone til uld ?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Rodalon til hvad ? ?? Kig lige på brugs anvisningen der skulle være en vaske anvisning.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2014
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    4
    jo, det har jeg fået , og det står hvordan man skal vaske det, med en svamp i lunket vand, eller en pletvaskning med uldvaskemiddel i lunket vand. Men det er jo 2 helt nye sætte sengetøj, der er jo ikke snavset, tværtimod , det er jo enorm flotte. Men det lugter så meget af uld( selvfølgelig ������) , at vi kan ikke holde ud at ligge i. Har brugt spray Rodalone før, til at fjerne dårlig lugt fra f.eks. tæppe, det virkede, derfor spørge jeg om jeg ikke kunne bruge nu, til at dampe lidt lugten, da jeg har ondt i hjertet at vaske det fra nyt. Men kan ikke finde ud af om man må bruge Rodalone til uld...����

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Oct 2013
    Geografisk sted
    Børkop (ved Vejle)
    Indlæg
    93
    Hej
    Du skal kontakte dem der har solgt det til dig/ eller firmaet der har lavet varen. Det er ikke rigtigt at du skal bakse med en dårlig lugtende vare - der sikkert var pænt dyr- og hvis det evt er det forkerte du gør, kan du jo ikke få dem til at tage varen tilbage. Jeg synes sagtens du kan bede om en ny vare, der ikke lugter
    Mvh HelleS

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Jul 2014
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    4
    jo, tak. Det vil jeg gøre, det er jo mest rigtigt. Tak for svar.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •