Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Grundmønster på bukser

  1. #11
    Nora Gæst
    Jeg brugte denne "opskrift". http://sewing.wonderhowto.com/how-to...ttern-0126850/ Som ligger under den video jeg har linket til i indlæg #2.
    Videoen viser, hvordan man følger "opskriften". Det er nu ret let, når man bare tager det et punkt af gangen.
    Her kan man se, hvordan man tager målene. http://sewing.wonderhowto.com/how-to...ments-0120880/
    Må sige det var lettere end jeg troede.
    Skal nok ligge foto ud, når jeg engang får produceret et par "rigtige" bukser og ikke dem jeg har lavet i et gammelt dynebetræk.
    Nora

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Mange tak. Jeg var bare lidt i tvivl om det var den rigtige, fordi jeg ikke kan få numrene på tegningen til at passe med teksten - så må jeg bare følge teksten omkring de forskellige hofte- og taljemål.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47
    Hej
    Har du fået syet de rigtige bukser? Jeg er meget spændt på resultatet ;-)

  4. #14
    Nora Gæst
    De er klippet og venter på syning. Leder lige nu efter en let trin for trin vejledning til bukselynlås. Har fundet en god video på Youtube men den kan jeg ikke se samtidig med at jeg syr så må lige finde en vejledning som kan printes ud. Synes ikke det er logisk hvordan den syes i.
    Nora

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Det er også godt at ha et par bukser liggende at kigge på under operation lynlåsisyning.

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2009
    Geografisk sted
    troldhede
    Indlæg
    62

    bukse mønster

    hej
    jeg vil anbefale dig til at låne nogle
    hånd arbejdsblade på bibloteket
    der kan man finde mange gode hæfter bla. Burda
    håber du har heldet med dig
    hilsen ellinor

  8. #18
    Nora Gæst
    Fandt denne gode vejledning. Godt nok på engelsk men gode fotos.
    http://mellysews.com/2013/05/how-to-...ipper-fly.html
    Har lige anskaffet en overlock så skal lige blive kendt med "dyret" inden jeg syr bukserne. I må derfor ha lidt tålmodighed med foto endnu.
    Nora

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Ja den er rigtig god - tak for link.
    Læg mærke til - som hun også selv nævner - at lynlåsen skal placeres noget længere nede end på hendes eksempel. Der skal være sømmerum til påsyning af linning ovenover takkerne - det er ikke en god idé at klippe i toppen af lynlåsen, det ville give den tendens til at gå op af sig selv.
    God fornøjelse med overlockeren - den investering skal du nok blive glad for!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •