Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: 4 Suttesnore

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    300

    4 Suttesnore

    Da jeg har babybom i venindekredsen, så er jeg begyndt at hækle små barselsgaver til de nye forældre.

    Indtil videre er det blevet til 4 suttesnore af eget design. det skal lige siges, at jeg godt ved, at en suttesnor ikke må være mere end 22 cm fra clips til den ende, hvor sutten sættes fast. to af mine er lidt længere og det har jeg fået hug for af nogle mødre, da jeg postede billeder på en facebookgruppe.
    Der er også nogle, som mener, at det er absolut skadeligt at bruge perler, fodi de små kan rive dem af og sluge dem. mine perler sidder for enden, der hvor sutten skal sidde og de er sat godt og stærkt fast med solid tråd. min bedre halvdel har testet dem, og han må være stærkere end en baby. jeg har dog set, at også de kendte børnebutikker sælger suttesnore med perler, så meget farlige kan de ikke være.

    opskrifterne er selvopfundende. de er hæklet med broderigarn på nål 2-2,5

    Clipsene kan man købe i diverse garnbutikker. mine har kostet 15 kr stykket, men kan sikkert fås billigere.

    Den lilla snor er mit første forsøg på tapistry hækling. det skal forestille hjerter, hvilket godt kan være lidt svært at se.

    Den røde har jeg brugt træperler til og så beklædt perlerne med broderigarn efter inspiration fra regnbuen.

    Det er virkelig nogle hyggelige projekter at sidde med, og så går det stærkt :-D
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    For en forfatterinde er bøgerne hendes børn.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det er nogle muntre og farverige ting du har lavet. De må bestemt vække begejstring.

  3. #3
    cubik Gæst
    Til de suttesnore som jeg har haft lavet i tidernes morgen, brugte jeg en ganske almindelig seleclips....de er ikke lige så smarte og dekorative som dine, men billigere.

    Stor ros skal lyde til dine flotte suttesnore

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •