Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Hæklet elefant fra familie journalen 2014

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    20 Feb 2010
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    43

    Læs her Hæklet elefant fra familie journalen 2014

    Jeg er ved at hækle denne stribede elefant fra Familie Journalens hjemmeside: http://www.familiejournal.dk/Handarb...elefanter.aspx

    Men jeg kan ikke få det til at passe, så håber nogen af jer kan hjælpe mig.
    Der står i opskriften at der skal hækles 14 omgange med farve 2 og herefter skal der hver 4. omgang skiftes farve i følgende rækkefølge: 3+4+1+2.
    Jeg er nu nået til omgang 72 - i farve 1. (og det er 2. omgang med farven) Nu står der at de sidste to omgange (omgang 73+74) skal hækles i farve 3.
    Det kan jeg simpelthen ikke få til at passe. For det første har jeg kun hæklet to omgange med farve 1 og for det andet så skal man efter farve 1 jo skifte til farve 2 og ikke farve 3.

    Hvad er der galt?
    Skal jeg bare hækle til og med omgang 74 i farve 1 og herefter bare fortsætte med maskeantallet med fire omgange i farve 2 og herefter slutte med to omgange med farve 3?
    Håber der er nogen af jer som evt. har hæklet elefanten og kan hjælpe mig eller kan fortælle mig hvad jeg skal?

    Tak for hjælpen.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg tænker; Smid opskriften til højre, og gør hvad der ser pænest ud. Der er ingen grund til at følge opskriften slavisk, hvis der er fejl i, og det kommer til at se ud a h til.

    MEN, hvis du meget gerne vil holde dig til opskriften, så kan du se på billedet, at halen (er det ikke dér du er?) ikke følger farveskemaet. For i halen er den kun blå og sort, og den hvide er der ikke. Og hvis du er oppe i den anden ende, er det nok fordi farverne skal komme til at passe med de sidste farver i hovedet - dvs. du er oppe på halsen/nakken.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    22 Jan 2014
    Geografisk sted
    Bredebro
    Indlæg
    1
    Kan man ikke starte fra rumpen af? :)

    Har set en her: http://www.eaonline.dk/Kreationer/To...ant_mette.html
    Og der står hun har fået opskriften af en Helle Unger herinde fra....
    Men kan ikke finde hende :-/
    Ville super gerne ha fingrene i den opskrift, da jeg sys at den fra Familie Journalen er ret forvirrende af finde rundt i....!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af NadiaL Se meddelelser
    Kan man ikke starte fra rumpen af? :)

    Har set en her: http://www.eaonline.dk/Kreationer/To...ant_mette.html
    Og der står hun har fået opskriften af en Helle Unger herinde fra....
    Men kan ikke finde hende :-/
    Ville super gerne ha fingrene i den opskrift, da jeg sys at den fra Familie Journalen er ret forvirrende af finde rundt i....!
    Den ligner den fra stof og stil, og kan købes på deres hjemmeside.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •