Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Frakkeskåner til cyklen

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Så blev frakkeskånerne færdige - håber jeg.
    Den nederste er til den side, hvor kædeskærmen sidder og den øverste til den anden side, hvor den skal gå lidt længere ned. DSC01409.jpg
    Jeg har købt nogle clips til at sætte skånerne fast på skærmen med, men det ene 'ben' går mod dækket. Derfor har jeg bøjet det lidt med to tænger som det kan ses på de to der vender opad. DSC01410.jpg
    De kommer på cyklen i morgen når jeg har fået den pudset.....

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu bliver du nød til at have cyklen pudset altid med sådan nogle flotte frakke skåner.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    jaja, jeg ved det - pyntesyge har altid ført en masse besvær med sig

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Så blev cyklen sommerklar!
    Den nederste røde kant var blevet noget for stor, så den bølgede - så det var en ommer og nu passer den bedre.
    Den halve blomst er blevet noget tre-dimensionel - for mange masker, der får 'blomsterbladene' til at bølge, men det ser faktisk ret godt ud, så det skal være sådan
    Det er temmelig svært at få hækletøjet helt fladt - det virker fladt mens man arbejder med det, men når det så bliver spændt ud, opfører det sig anderledes. Det var noget af det sværeste ved dette arbejde, synes jeg.
    Her er så cyklen i 'hel figur DSC01411.jpg DSC01412.jpg
    En sidste ting, der skulle gøres, var at fjerne de yderste 'ben' på clipsene. De så ikke pæne ud og kunne sikkert også tiltrække pilfingre.
    De var nemme at tage af og er gemt da de skal bruges når frakkeskånerne skal af for at blive vasket.

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2009
    Geografisk sted
    Haslev
    Indlæg
    160
    Fantastisk flot - lige til at blive i godt humør af. Tænk at trille rundt med sin egen regnbue på cyklen!

  6. #16
    mosehuset Gæst
    Det ser vel nok godt ud. Jeg kan desværre ikke hækle, ellers havde min cykel fået samme tur.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    SÅDAN

    Så til spørge Jørgen :
    Den kant nederst har du hæklet den så den trækker sammen. Jeg tænker her på regnvejr hvis det skulle krympe...

    Der hvor hjulet er sat fast, har du trukket den der fordi eller lavet noget andet.

    Hvordan tyveri forsikre du den tager du den med ind i forretninger osv...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Den er da blevet
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    SÅDAN

    Så til spørge Jørgen :
    Den kant nederst har du hæklet den så den trækker sammen. Jeg tænker her på regnvejr hvis det skulle krympe...

    Kanten fik færre masker anden gang, så nu trækker den lidt sammen - for at undgå at den bølger når hele stykket blev spændt ud. Det hele er lavet i acrylgarn så jeg tror ikke det krymper.

    Der hvor hjulet er sat fast, har du trukket den der fordi eller lavet noget andet.

    Den er bundet fast til den del af cyklen, der går op til bagagebæreren. Den er altså ikke i berøring med selve hjulet.

    Hvordan tyveri forsikre du den tager du den med ind i forretninger osv...

    Siden jeg tog det ene 'ben' af hvert clips skal man være ret voldsom for at fjerne dem, så jeg håber ikke det vil friste nogen

  10. #20
    cubik Gæst
    Det se bare ud

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •