Jeg er gået i gang med at lave en farvestrålende frakkeskåner til min røde cykel og vil efterhånden lægge billeder ind her.
Der kommer ingen opskrift, men jeg deler gerne de erfaringer jeg gør mig undervejs. Jeg er ikke nogen dreven hækler, så det bliver ikke så indviklet.
Jeg startede med at køre cyklen ud og hente et stort stykke papir, en tusch og en saks og fik lavet et papirmønster. DSC01358.jpg
Mønsteret blev rettet til så buen ved skærmen er ens på begge halvdele.
På min cykel er der huller på passende steder så jeg kan binde skåneren fast i stedet for at skulle have fat i værktøj hver gang den skal vaskes. Derfor har jeg lavet et par snoede nylonsnore, som jeg starter hæklingen op over og senere vil bruge til at binde med på cyklen.DSC01359.jpg
Jeg har købt nogle clips i søstrene Grene og rodet mit lager igennem efter farvestrålende acrylgarn og er nu klar til at begynde
DSC01362.jpgDSC01361.jpg
Her ses starten på arbejdet. Jeg hæklede først et stykke i sort - 15 m og 8 rk, lagde stykket sammen på langs med nylonsnoren imellem og hæklede dem sammen. Derfra hækler jeg ud fra midten og hækler sammen med det sorte undervejs. Jeg hækler fast - nr. 3 til garn hvor de anbefaler p. 4. Jeg prøver at få det så uelastisk som muligt og jeg tjekker jævnligt med papirsmønstret.
Mønstrene er 'lige ud af hovedet' men med inspiration herfra: http://www.pinterest.com/ingekjaer/h%C3%A6kling/