Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Tæppe til lego

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Tæppe til lego

    Jeg har set på TV sådan nogle tæpper hvor man kan have blandt andet leger med Lego og når man så er færdig tager man de 4 hjørner og vupti er de samlet.

    Nogen der har en ide om hvor store sådan nogen skal være, jeg har stof og 1 der gerne vil sy dem; men vi står lidt på bar bund med størrelse og hvordan. Så HJÆLP meget gerne med oplysninger.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2010
    Geografisk sted
    5600 Fåborg
    Indlæg
    161
    Vores drenge har et tæppe fasteren har lavet, det er vist 150x150cm. Men størrelsen kan jo afhænge om det er til 1 barn eller flere børn der skal lege samtidig. Det tæppe, drengene har, er tykt og fylder en del, når det skal pakkes tilside , derfor har jeg tænkt at et solidt lagen, nemt kan bruges - det er noget nemmere at pakke tilside .
    fra Hyggehækler

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er til et krisecenter så det er nok rigtig at det ikke skal være tykt
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg lavede dette til nogle af mine nevøers sønner, og det var ca. 2 mtr. i diameter. - uhmm, nu kan jeg ikke finde billedet - men jeg sat stropper rundt i kanten, med en snor, så når det lå på gulvet, var det glat, når det skulle pakkes væk, trækkes i snoren, der så kan bindes lidt sammen, vupti, på et søm bag en dør, med legoklodserne indeni.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Bedst firkanten eller rund ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg tror, at et rundt vil være bedst. Men det afhænger selvfølgelig af, hvor meget gulvplads man har. For ofte, så synes jeg, at et rundt kræver mere plads end et firkatet. Men det er jo igen noget, som man selv bestemmer - altså størrelsen. Måske kan du finde mål på sådan en fætter her

    For man kan jo også lave et, der bliver til en kurv/kasse, ligesom denne her
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    1,2 m i diameter og med ringe og snor i kanten fungerer godt. De er tunge hvis de er fyldt med legoklodser, så det er ingen fordel at lave dem større.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nu har jeg noget at gå efter TAKKER for hjælpen til alle. der kommer billeder når det er færdigt.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •