Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 43

Emner: IngeK's færdige ting 2014

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    og mere du er super Inge.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Så er der solide stole til naboen og mig
    Vi havde et egetræ, der voksede alt for tæt på huset og naboen og Kaj fik det lagt ned. Naboen er 'savfører' og han skar et par store kævler af i 'stolesædehøjde'. Nu har jeg så flettet ryglæn på dem.
    Her er boret huller, 10 mm, lidt på skrå og så dybt som boret kunne. DSC01568.jpg
    Her er der limet stager i. Limen har svinet en del, jeg var ikke forberedt på at den blev til skum så jeg havde hældt for meget i DSC01569.jpg
    Undervejs i fletningen..... DSC01570.jpg DSC01571.jpg
    ...og de færdige resultater DSC01572.jpgDSC01574.jpg

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er de blevet flotte sådan trone stole. , har du fundet et sted de skal være for det er da godt nok ikke nogen man sådan flytter rundt med.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Min har fået sin plads - resten bliver en udfordring for min rare nabo.
    Da jeg skulle have dem fragtet hen til min fletteplads gik sækkevognen i stykker ved den første og Kaj og naboen hjalp så hinanden med at få den sidste bakset op på en trillebør.
    Men den metode duer vist ikke når der er ryglæn på Jeg er sikker på at mændene finder en løsning på det

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    En gang imellem laver jeg udstilling (både udendørs og inde) med mit pileflet og så pusler jeg selvfølgelig med at få det til at ta' sig godt ud.
    Jeg ville gerne finde på noget andet end de almindelige hvide prislabels og så dukkede der pludselig en ide op.....
    DSC01576.jpg ...sækkelærred, et stykke stribet, udtjent dynebetræk med vlies strøget på bagsiden,
    syet på maskine, klippet til og frynset og forsynet med en jutesnor. Pris/tekst skal skrives med en vandfast tusch og så håber jeg at de kan tåle vejret.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det passer så godt til din pile ting SUPER ide.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Sidste nyt fra mig i pileflet DSC01584.jpg

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Her ved årets slutning vil jeg vise, hvad jeg har fået lavet. Det er ikke mig, der har lavet den, men ved hjælp af en dygtig ting-finder, en el-kyndig og en altmuligmand har jeg nu en el-karter
    Den er lavet af en almindelig tromlekarter, hvor håndtaget er erstattet af et remhjul, en gearings'dims' så jeg kan regulere hastigheden samt en motor. Karteren kan tages af - den opbevarer jeg inde i varmen så tænderne ikke ruster - resten er skruet fast på bordet, som 'bor' i mit værksted, hvor der kun er varme på når jeg fyrer i brændeovnen
    Den har været længe undervejs da det ikke var helt ligetil at finde noget der ville arbejde sammen, men i dag har jeg kartet en stor portion uld på rekordtid
    DSC01678.jpg DSC01679.jpg

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Storm P har ikke levet forgåves, SUPER som i har fået gang i den, din helt egen kartefabrik :)
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Hehe, det bliver nu aldrig til en fabrik, men et kærkommen hjælpemiddel er det i høj grad.
    Mine slidte skuldre bryder sig ikke om at karte, så det har stået i vejen for min store lyst til at spinde og strikke af garnet.
    Såee.... jeg er og i et hurrahumør

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •