Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 43

Emner: IngeK's færdige ting 2014

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er da bare perfekt gode ideer i det hoved.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #22
    cubik Gæst
    Smarte markører.....hvad er det for en tråd du har brugt og er den blød? Jeg syntes nemlig at smykkeweiere er for hård ved mine Pro Knit pinde.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Tak for roserne.
    Tråden er en nylonsnøre - en fiskesnøre. Den kan købes i Harald Nyborg i forskellige tykkelser alt efter hvor store fisk du regner med at fange
    Den er blød og nem at bruge i strikketøjet, men svær at binde knuder på, derfor har jeg brugt klemperler i enden.
    Desuden er den neongul og nem at se i strikketøjet - i modsætning til den gennemsigtige nylontråd.

  4. #24
    cubik Gæst
    Tak for dit svar....det var lige det med farven der fangede mig....dejlig nem at få øje på

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Så er der lidt forskelligt fra min hånd.
    Først en fantasifugl af pil. Den blev til på http://www.lystbaekgaard.dk/ hvor vi hyggede os med at lave ting af pil og uld. Kroppen er af tør pil - derfor er der ikke meget 'bryst' på fuglen, da grenene ikke kunne bøjes uden at knække. Halen er vævet af uld fra en nyklippet ham og suppleret med noget regnbuefarvet uld, som 'nogen' havde lavet på et farvekursus. Den skal stå i en krukke med jord eller sten til at støtte den. DSC01480.jpg
    Posedispensere som min søn døbte dem - man putter poserne (bæreposer i den ene, andre genbrugsposer i den anden) ned i toppen og tager dem ud i bunden. DSC01522.jpg
    Luftig sommebluse til mig selv DSC01523.jpg
    ......og til sidst en skraldespand til bilen. Indsatsen er en plastikbøtte fra is, hvor bunden er skåret væk og hvor skraldeposen kan bøjes om kanten så den sidder fast. Hanken er to-delt med velcrobånd og nem at tage af. Jeg kører mest alene i bilen og har så skraldespanden til at vende mod forruden men hvis jeg har en passager, tager jeg den af og vender den bagud DSC01525.jpg

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der har været gang i dig Vild skønne ting og den der med skraldepose er bare SÅ god.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Selv om det egentlig er alt for varmt til at flette - pilen tørrer hurtigt ud - har jeg alligevel fået lavet disse ti små 'tingfinderkurve' til nogle børnehavebørn, jeg kender.
    Jeg har flettet morgen og aften og pilen var i fryseren, hvor jeg hentede små bundter ud af gangen
    Da vi også helst skal kunne finde kurvene i skovbunden når der ikke er flere ting at finde, har jeg pyntet dem med forskelligt tingeltangel i pangfarver.
    DSC01567.jpg

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hov hvad har du lavet ved billedet Inge K
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Sikke nogle søde ting, du har lavet, Inge.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Mange tak Lene.
    Jeg har afleveret dem i børnehaven i dag og de gjorde lykke. Nu slipper vi for plastikposer, der bliver efterladt i skoven.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •