Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345
Viser resultater 41 til 50 af 50

Emner: M. Andersen færdige arbejder 2014

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Nu er jeg også blevet færdig med mit blå/hvide garn

    Den hvide tråd er bambus
    Den blå tråd er hjemmefarvet corriedale uld

    De to er tvundet sammen, og er blevet til et dejligt blødt garn med lidt mere tyngde, end når det er af ren uld. Jeg er dog ikke særligt begejstret for at spinde bambus, så jeg tror ikke, jeg vil kaste mig over den udfordring igen

    Bolsje garn færdigt.jpg

    Bolsje garn tæt på.jpg
    Sidst redigeret af M. Andersen : 01-07-2014 kl. 19:00 Årsag: Forkert billede indsat

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Enig med bambus, heller ikke mit favorit karteflor. Pas lige på når du strikker det, for nemlig tyngden kan gøre så evt. trøje går sine egne veje og bliver slasket.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Enig med bambus, heller ikke mit favorit karteflor. Pas lige på når du strikker det, for nemlig tyngden kan gøre så evt. trøje går sine egne veje og bliver slasket.
    Tak for råd, det vil jeg have bag øret, når jeg begynder at strikke. Jeg kan godt forestille mig, at en trøje kunne blive meget lang

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Det ser meget lækkert ud
    Jeg har endnu ikke prøvet at spinde med bambus.. Bambus er måske bedre at spinde med en spindeTen????

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Citat Oprindeligt indsendt af Heddimor Se meddelelser
    Det ser meget lækkert ud
    Jeg har endnu ikke prøvet at spinde med bambus.. Bambus er måske bedre at spinde med en spindeTen????
    Jeg har ikke prøvet at spinde bambus på ten, så det kan jeg ikke svare på. Men på rok er det en udfordring. Fibrene er meget glatte, og vil gerne glide fra hinanden. Derfor har jeg spundet det hårdere og tykkere, end jeg normalt ville gøre med uld.

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvis du har masser af tid Heddimor så fang teen men vent til det bliver lidt koldere ellers koger du over når det for 117 gang smutter for dig.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    He he okay.. Det lyder besværligt med teen

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Jeg har strikket en barselsgave til en arbejdskollega, den er strikket i halv merino halv bomuld. Garnet er lækkert, og jeg er godt tilfreds med resultatet. Opskriften er fra Drops, men jeg har eksperimeteret med nogle forkortede rækker i bunden af ærmerne, det synes jeg er blevet meget godt, da det giver ærmerne lidt mere facon

    Trøje til Linda 2 - Copy.jpg
    Sidst redigeret af M. Andersen : 10-07-2014 kl. 19:04 Årsag: Forkert billede indsat

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Jeg er også blevet færdig med et spinde projekt. Det er noget hvid corriedale uld jeg har farvet med Wilsons madfarve. Derefter er fibrene delt på langs og spundet. Det blev n-tvundet for at beholde farveskiftene, og forhåbentligt vil det være muligt at lave et par handsker hvor højre og venstre er ens i farverne.

    Ulden farves
    Coriedale i gryden.jpg

    Farvehjulet tørt
    Coriedale farvehjul.jpg

    Garnet færdigt
    Vilde blomster garn 2.jpg

    Tæt på
    Vilde blomster garn 2 .jpg

  10. #50
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den baby trøje model er bare så god min datter havde den da hun var barn.. først som en lille kjole ( knapperne på ryggen ) siden som trøje, så der var noget babytøj der for en gang skyld blevet bare lidt slidt.

    God fornøjelse med handskerne, jeg tror godt du kan få hånden ens men fingerne ? Spændt på at se hvad det bliver til.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 5 af 5 FørsteFørste 12345

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •