Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Spørgsmål til Mermaid .... hilfe!!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Nov 2008
    Geografisk sted
    9800 Hjørring
    Indlæg
    108

    Spørgsmål til Mermaid .... hilfe!!

    Hejsa

    Jeg er i gang med at strikke "Mermaid" af Hanne Falkenberg og er stødt ind i problemer. Jeg er færdig med første forstykke og skal til at slå flere masker op på den anden side af ærmegabet. I opskriften er nævnt denne opslagning:

    " For at få en stabil kant mod ærmegabet slår jeg (Hanne F.) op med 2 tråde på tommelfingeren og 1 tråd på pegefingeren. Maskerne på pinden bliver i enkelt garn, den yderste kant hvor ærmet sys på bliver i dobbelt garn"..... det forstår jeg simpelthen ikke!!

    Er der nogen der kan forklare det nærmere? eller har i gjort det på en anden måde og hvor resultatet er blevet fint nok??

    Mvh Lund
    The pen is mightyer than the sword

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Det er almindelig krydsopslagning, strikkepinden i højre hånd. Du kan tage den arbejdende tråd på venstre pegefinger og så lægge en dobbelt tråd (ekstra garn) over tommelfingeren. Når man danner en maske føres pinden under den dobbelte tråd og videre til pegefingeren, hvor den fanger den enkelte tråd. Derfor bliver selve maskerne af enkelt garn, mens kanten bliver af dobbelt garn, fordi den dannes af garnet på tommelfingeren.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •