Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Forårs Radiser i drivhuset ???

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546

    Forårs Radiser i drivhuset ???

    Jeg har før hørt om at man sagtens kan så radiser og andet godt i drivhuset om foråret.
    Er der nogen der har erfaring med det?

    Jeg tænkte, at jeg ville forsøge i år, hvor vinteren har været mild.
    Nogen ideer til hvad man ellers kunne så? Det skal være noget hurtigt voksende, for drivhuset skal jo bruges til agurker/peberfrugt/ tomater til maj...

    Måske krydderurter???
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Du kan så radiser i en stor urtepotte eller en flamingokasse - der skal bare være hul i bunden.
    Det er også godt at så almindelig salat i drivhuset - enkeltvis og bedst i tørve- eller hejmmegjorte avispotter. Så planter du dem ud i haven eller i store krukker, når det bliver vejr til det. De får et solidt forspring og du kan høste friske salatblade meget tidligt.
    Dild kommer også hurtigt i drivhuset. De er svære at plante ud, men så dem i en rimelig potte og lad dem blive deri, når de skal flyttes ud.
    Persille får et solidt forspring, hvis de sås i drivhuset og plantes ud senere.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Og her er hvordan man selv laver sine potter af avispapir
    God arbejdslyst og husk en avis lagt ud over de nye planter om natten godt kan afhjælpe lidt kulde.siger den snottet gemal.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •