Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Et brev fra en mor til en datter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Et brev fra en mor til en datter

    Fundet på nettet.


    morog datter.jpg


    (Nogenlunde oversættelse fra engelsk til dansk)
    ET BREV FRA EN MOR TIL EN DATTER

    ”Min kære datter. Den dag du ser mig blive gammel, vil jeg bede dig om at være tålmodig, men mest af alt prøve at forstå, hvad jeg går igennem.

    Når vi taler sammen og jeg gentager mig selv tusinde gange, så lad være med at sige; ”Det har du lige sagt for et øjeblik siden”… Vær’ sød bare at lytte. Husk på den tid, da du var lille, og jeg skulle læse den samme historie aften efter aften, indtil du faldt i søvn.

    Når jeg ikke vil i bad, så lad være med at blive gal og skamme dig over mig. Kan du huske, dengang jeg måtte løbe efter dig og finde på undskyldninger for at få dig til at tage et bad, da du var en lille pige?

    Når du ser, hvor ignorant jeg er, når det drejer sig om teknologi, så giv mig tid til at lære og kig ikke sådan på mig….. husk på, min kære, tålmodigt jeg lærte dig mange ting, som fx at spise ordentligt, tage tøj på, børste dit hår og klare livets situationer hver dag…. Den dag, du ser mig blive gammel, vil jeg bede dig om at være tålmodig, men mest af alt, prøv at forstå, hvad jeg går igennem.

    Hvis jeg indimellem taber tråden om det, vi taler om, så giv mig tid til at huske, og hvis jeg ikke kan, så bliv ikke nervøs, utålmodigt eller arrogant. Husk bare i dit hjerte, at det vigtigste for mig er at være sammen med dig.

    Og når mine gamle trætte ben ikke kan gå ligeså hurtigt som tidligere, så giv mig din hånd på samme måde, som jeg tilbød min hånd til dig, da du lærte at gå.

    Når den tid kommer, så vær’ ikke ked af det…. Bare vær’ sammen med mig og forstå mig, alt imens jeg nærmer mig mine sidste dage fyldt med kærlighed indeni.

    Jeg vil værdsætte og takke dig for den tid og glæde, vi delte sammen. Med et stort smil og den store kærlighed, jeg altid følte for dig, vil jeg bare sige til dig, at jeg elsker dig….min kære datter.”

    - Ukendt,

    (Undskyld evt. fejl i oversættelsen, men ville bare sikre mig, at den ældre generation, der ikke forstår engelsk - fx. nogle af vores mødre - også forstår teksten)
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Smukt skrevet
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den her kan godt tåle at blive læst igen.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •