Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: opskrift fra karolines kogebog

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703

    opskrift fra karolines kogebog

    Hej ...håber der er nogen der kan hjælpe .... jeg mangler en opskrift på en frokostsalat (mener jeg der stod i bogen den hed ) , den består af ( ingredienser jeg kan huske : hakkede kogte æg , skinkestrimler , æbletern tomater ) og øverst lagde man hytteret ... jeg har kigget alle mine karolinebøger igennem , men lige nøjagtigt den bog er pist væk .... kan huske , at retten var i en høj glasskål på siden i bogen ...håber der er nogle der kan genkende denne opskrift ....

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Her kan du vælge en Karoline-bog og bladre i den:
    http://www.arla.dk/opskrifter/Kogeboeger/

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    asta...jeg har været alle bøgerne igennem , men desværre var opskriften ikke i nogen af dem ...det må være en bog der er ældre ...

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Kan du ikke bare lave din egen version af den og komme det i, du har lyst til at spise?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    jo, det kunne jeg godt , men det var netop fordi det lige var DEN version der var god ...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jamen, jeg mener ikke, at der er udgivet andre bøger, end dem, der ligger på hjemmesiden. Du er HELT sikker på, at det er en Karoline opskrift?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    ja...det mener jeg..

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Prøv at kigge de her billeder igennem, det kan jo være du kan finde skålen og så kan du gå den vej
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    18 Feb 2007
    Geografisk sted
    9560 Hadsund
    Indlæg
    76
    Det skulle vel ikke være denne du tænker på.


    Frokostsalat
    Til: 4 personer

    Ingredienser:

    375 gr. kogte kolde kartofler, 1 lille rødløg, ½ agurk, 1 hårdkogt æg, 1 æble, en rest Hamburgerryg, eller 100 gr. røget skinke, 100 gr. hytteost, 1 tsk. sød fransk sennep, 2 spsk. hakket persille, salt og peber.

    Fremgangsmåde:

    Skær kartoflerne i skiver. Pil løget og hak det fint. Skær agurk, æg, æble, og hamburgerryg/skinke i terninger. Læg ingredienserne lagvis i en glasskål. Rør hytteost med sennep og hakket persille, og smag til med salt og peber. Fordel hytteostblandingen over salaten og drys med hakket persille. Serveres med groft brød.
    Tilbehør: Groft brød
    Variant: Skift hytteostblandingen ud med en olie/eddike dressing: Olie/eddike i forholdet 3:1, tilsat lidt citronsaft, salt og peber (+ evt. lidt sukker).

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Hundeuld , jeg kan ikke finde nogle billeder .....Og Elbit. det er lige nøjagtigt den ...hvor har du fundet den ?? Mange tak ....

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •