Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Trevl en trøje...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43

    Trevl en trøje...

    En idé jeg fik fordi jeg havde en gammel strikketrøje liggende som jeg aldrig brugte.

    Jeg trevlede trøjen op indtil jeg havde nok garn til at afprøve en hækleopskrift på et par "boot cuffs" som de hedder.

    Resultatet ses her. Ved ikke om jeg kommer til at bruge dem, men så har jeg i det mindste ikke købt garn ind til formålet :-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (42,0 Kb, 14 visninger)
    • Filtype: jpg 2.jpg (34,6 Kb, 17 visninger)
    • Filtype: jpg 3.jpg (27,2 Kb, 12 visninger)
    • Filtype: jpg 4.jpg (50,8 Kb, 11 visninger)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Super idé Blue De der boot cuffs ser jeg efterhånden flere og flere steder. Overvejer selv at lave et par, for der er et stykke fra min "flyverdragt" og ned til mine korte støvler, som godt kunne dækkes... Er det en opskrift, du har fra nettet eller?
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43
    Hej Zep, ja det var en opskrift jeg fandt på Pinterest.
    Denne her: http://catecrochets.blogspot.dk/2013...oot-cuffs.html hvis du også vil prøve :-)

  4. #4
    cubik Gæst
    Smart....for et par dage siden sad min mand og jeg og snakkede om hvordan man kunne fornye trøjer og sokker når der var dele der var nedslidt....der er jo ingen grund til at smide en god trøje ud, hvis den blot skal have et par nye ribborter .

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    ide mere af det i vores smid væk samfund som ingen har glæde af
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    det er altså en smart måde at genbruge på.....

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Citat Oprindeligt indsendt af Blue Se meddelelser
    Hej Zep, ja det var en opskrift jeg fandt på Pinterest.
    Denne her: http://catecrochets.blogspot.dk/2013...oot-cuffs.html hvis du også vil prøve :-)
    Mange takker Ja der finder jeg også temmelig meget, der skal afprøves...
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    Hvor er de fine, sikke en god ide! Jeg er en stor tilhænger af genbrug. Jeg har selv nogle trøjer liggende, som jeg overvejer at trævle op og genbruge. Tror lige det må vente lidt, for en af mine elskede katte har desværre fået en alvorlig multiallergi. Gæt hvad hun blandt andet er overfølsom overfor?? ULD OG BOMULD!! Det er en katastrofe kan jeg godt sige. Håber meget hun kan behandles for det, så hun kan få det godt igen. SUK! Og så jeg igen kan strikke med god samvittighed. Er i øjeblikket i gang med at strikke tæpper til hende i akryl. Nå, men det var jo en anden historie.
    I hvert fald nogle fine boot cuffs
    Venlig hilsen BenteM

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43
    Tak for jeres svar allesammen

    BenteM - Ja så er det ikke nu du skal trevle op kan jeg godt se. Stakkels kat. Det kan ikke være helt nemt at undgå uld og bomuld. Sødt af dig at lave et tæppe i akryl til den :-)

    Zep - Det er i det hele taget et meget inspirerende site. Meget vanedannende ;-D

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •