Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 11 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 101

Emner: Vantesnak.

  1. #41
    cubik Gæst
    Hvor ser det spændende ud Nette.....glæder os til at se resultatet

  2. #42
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af cubik Se meddelelser
    Hvor ser det spændende ud Nette.....glæder os til at se resultatet
    Det ER spændende strik, ( hulmønster, gobelin, løbemasker-diagram.) dog ikke tv eller snak strikketøj, så der går nok lidt tid...

    Jeg vil strikke meget andet ind imellem.

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nette! Dit strikketøj har vist meget lidt med vanter at gøre. Måske du skulle lave din egen tråd til sjalet/ponchoen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg har et bøvl med hele tiden at sidde og kludre garnerne op, når de snor sig sammen.
    Og det går langsomt, fordi jeg ikke kan sidde med begge farver på pegefingeren samtidig, så komme jeg til at bytte rundt på den og de hænger på ydersiden af vanten istedet for på indersiden. Jeg kommer til at få begge farverne ind i samme maske, og det går jo ikke. I kan nok se, at de skrå streger vender den forkerte vej. Men det betyder ikke noget.

    Jeg skal hele tiden sørge for, at have begge farver ind mod mig selv, når jeg strikker vrang.

    Nu har jeg været uartig og taget et par billeder fra bogen. Og nu kan I se, at jeg ikke er begyndt på selve stjernerne endnu. Men det varer ikke så længe.

    Første norske vante 1 004 (640x480).jpg Første norske vante 1 003 (640x480).jpgFørste norske vante 1 002 (630x558).jpg Første norske vante 1 001 (640x600).jpg

    Jeg er ved den række, hvor der skal være skiftevis 1 af den ene farve og 1 af den anden farve.
    Det, der er sort, er hvidt hos mig og det hvide er rødt.

    I må gerne låne mønsteret, men jeg har ikke spurgt forfatterne først.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    Regstrup, 4420
    Indlæg
    185
    Hej :) Jeg strikker kun nemme luffer, finder garn og pinde der passer sammen, men mangler tit et mål på til børn, især længde fra tommeltot og op, har du noget skema med mål, jeg har spurgt før, men kan ikke lige finde disse svar voksne kan jeg jo måle på min hånd eller min voksen søn's hånd. annibente

  6. #46
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nej, desværre. Jeg prøver mig lidt frem og strikker f.eks. børnetommelfingre kortere end mine egne tommelfingre, som ikke er så lange. Derfor kan jeg ikke helt præcis sige, hvilken størrelse børnevanterne er. Kun at det er store børnevanter. Der skal nok være én, der kan passe dem alligevel. Jeg vil nok sige, at tommelfingrene til store børn skal være ca. 5½ - 6 cm. Jeg plejer at regne med 48 masker (mellemtykt garn på pind 4 - 5) til min egen størrelse hånd. Så til børnevanter skal du nok slå 36 - 42 op gætter jeg på. Jeg kan ikke huske, hvor lange, jeg plejer at strikke dem.

    Jeg plejer også at strikke nemme vanter, men jeg fik lyst til at prøve noget nyt og udfordre mig selv lidt. Derfor stjernevanterne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #47
    cubik Gæst
    Vi har det her skema, som du kan bruge som omregningtabel

    http://rokken3.dk/forum/attachment.p...3&d=1254058496

  8. #48
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg holder vantefri næste weekend. Jeg skal besøge min mor, da vi skal holde min mosters 90 års fødselsdag på lørdag (den 25. er den rigtige dato). Bagefter skal jeg have min mor med hjem, da hun skal til ballet på tirsdag. Jeg tager ikke min computer med for 3 dage. Med mindre jeg kan bruge min mobil herinde, så ser I mig ikke på Rokken før på mandag/tirsdag.

    Jeg tager et par sokker med, jeg skal have strikket.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg mangler kun et par omgang i at være færdig med stjernemønsteret. Så skal jeg til at strikke tommelfingrene på og så ribkanten til sidst.

    Bare så I ved, hvor langt jeg er nået.

    Det er med at holde tungen lige i munden, så jeg ikke får byttet om på maskerne/farverne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #50
    cubik Gæst
    det kunne jeg lystigt forestille mig

Side 5 af 11 FørsteFørste 123456789 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •