Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 101

Emner: Vantesnak.

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nu må jeg hellere få gjort tommelfingrene færdig først. Så må jeg se, om jeg kan finde ud af det. Det lyder lidt forvirrende.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Nu må jeg hellere få gjort tommelfingrene færdig først. Så må jeg se, om jeg kan finde ud af det. Det lyder lidt forvirrende.
    det er det ikke, vil lige se om jeg kan finde en video på you tube

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg har været på you tube, men fandt kun vendestrik, for at få tingen til at bule (f.eks. hælen på en sok).

    Mener du, at jeg skal vende vrangen udad og strikke det hele vrang?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #14
    nette strik Gæst
    Nej, du skal ikke strikke det hele vrang....
    når du starter på mønsteret.. strikker du 1. omg. fra ret siden, vender.. strikker 1 omg. fra vrangsiden,( for at komme tilbage til dig mønstertråd.) strikker om til omgangs begyndelse, vender... strikker 1 omg. fra retsiden. osv.

    vendemasker bruger du for at der ikke opstår et hul.



    Jeg har lige hurtig strikket en prøve.


    100_0126.jpg ret siden oversiden af hånden.
    100_0127.jpg indersiden af hånden.
    100_0128.jpg vrangsiden af mønster. husk at låse trådene så der ingen lange tråde er at få fingrene i.


    Jeg fandt heller ikke noget på youtube, som lige kunne bruges her.


    Det er meget lettere for dig at strikke mønster på begge sider. hvis det er førstegang du strikker noget med to tråde, vil jeg anbefale dig at strikke mønsteret på begge sider, og så vendte med at lære dette til det næste par.

  5. #15
    nette strik Gæst
    Nu hvor jeg har sovet på det.....

    Du kan selvfølgelig også vende og lade stå åben, og sy det sammen til sidst..

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Ja (til besked 15). Ligesom når jeg kun strikke den ene side færdig, når jeg strikker hæl. Og så strikke den anden side bagefter.

    Nej jeg har strikket med flere farver før, men det er nogle år siden og kun en prøveklud med Peru mønster og der strikkede jeg frem og tilbage.

    Jeg gør, som du siger. Tænkte bare at det var nemmere at strikke rundt med det samme. Det bliver skægt, når jeg også skal strikke tommelfingrene på. Men det jo heldigvis tommelfingermaskerne, jeg tager ind, så det kommer ikke ind i mønsteret.

    P.S. Sikke hurtig du er med din fine prøve. Tak for det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #17
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ja (til besked 15). Ligesom når jeg kun strikke den ene side færdig, når jeg strikker hæl. Og så strikke den anden side bagefter.stadig væk nej, til det , det bliver strikket på en omgang.

    Nej jeg har strikket med flere farver før, men det er nogle år siden og kun en prøveklud med Peru mønster og der strikkede jeg frem og tilbage. ja det er det jeg er startet på nu så du ikke skal samle omgangen med vende masker men sy sammen senere.

    Jeg gør, som du siger. Tænkte bare at det var nemmere at strikke rundt med det samme. Det bliver skægt, når jeg også skal strikke tommelfingrene på. Men det jo heldigvis tommelfingermaskerne, jeg tager ind, så det kommer ikke ind i mønsteret.

    du vil være færdig med mønsteret, når tommeltotten sættets til. husk max 3 masker imellem hver ophæftning af tråd. http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Awy1EBQ5Trg
    P.S. Sikke hurtig du er med din fine prøve. Tak for det.

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nu bliver jeg jo forvirret, når du siger både nej og ja til at jeg strikker den ene side færdig, før jeg strikker noget på den anden.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #19
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Nu bliver jeg jo forvirret, når du siger både nej og ja til at jeg strikker den ene side færdig, før jeg strikker noget på den anden.
    du strikker ikke den ene side færdig først, men
    begge sider af en gang men frem og tilbage som når du strikker på 2 pinde. (det du kalder hæl. )

    hvis du strikker dem hver for sig skal du sy i begge sider. det er jo ikke nødvendt.

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Nu forstår jeg. Det skal hænge sammen i den ene side.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •