Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 11 FørsteFørste ... 4567891011 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 101

Emner: Vantesnak.

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg er lige startet på de næste par tommelfingre. Denne gang til store herrevanter.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    IMG_20171009_173513.jpg

    Så blev jeg færdig med den første håndledsvarmer efter min Falkenberg opskrift. Jeg skal lige hækle mere tommelfinger på. Jeg skal snart igang med nr. 2.

    De kommer med til Videbæk, når enderne er hæftede.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    IMG_20171009_173513.jpg

    Så blev jeg færdig med den første håndledsvarmer efter min Falkenberg opskrift. Jeg skal lige hækle mere tommelfinger på. Jeg skal snart igang med nr. 2.

    De kommer med til Videbæk, når enderne er hæftede.
    Nu er jeg snart færdig med den anden (med at hækle tommelfinger og kant på for oven). Og så kan jeg lægge dem inde i vante/luffe/håndledsvarmer marathonen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så er de lagt ind, hvor de hører hjemme.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu er jeg begyndt på et par børnetommelfingre med mangefarvet garn.

    Billede0229.jpg Halvvejs

    Billede0230 (1).jpg Færdigstrikket 6 cm.

    Nu er jeg begyndt på selve vanterne. Det bliver nogle glade regnbuefarvede børnevanter. Jeg kan strikke flere par med det garn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    De bliver sjove.

    IMG_20171130_200541-1.jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Når du strikker vanter, Strikkelene, begynder du så altid fra fingrene?
    Og hvad er fordelen ved det?
    Jeg stikker altid fra håndleddet, men måske man skulle prøve det andet??
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja. Jeg begynder altid med tommelfingrene. Så sidder de klar på en anden rundpind og venter til de skal strikkes på vanterne. Det er mere smart end, at jeg først skal til at strikke dem, når de skal strikkes på.

    Til børnetommelfingre slår jeg 10 m masker op (5 på hver side) og tager ud til 18 masker (2 udtagninger på hver side 2 gange).Husk, at første ongang efter opslagningen er drejet ret hele vejen rundt. Sådan gør jeg altid, da jeg aldrig kan huske, på hvilken side maskerne skal være drejede. Og det ses slet ikke. Til voksne slår jeg enten 12 (6 på hver side) eller 16 (8 på hver side) masker op. Og tager ud til 18/20 masker(på hver anden omgang) og strikker 4 - 10 cm alt efter, hvor lange tommelfingrene er (mål ned til svømmehuden mellem tommelfinger og pegefinger + 1 cm). Så venter de på rundpinden, mens du strikker vanterne på en anden rundpind.

    Slå 16 masker op på en anden rundpind (8 på hver side) 2 gange (begge vanter samtidig). Strikker en omgang drejet ret og starter derefter på udtagningerne på hver anden omgang til vanterne er brede nok. 34 - 52/56 masker alt efter, hvilken størrelse hånd, du strikker til. Til damehænder bruger jeg gerne 44 - 48 masker alt efter garnets tykkelse. Når jeg er færdig med at tage ud, så strikker jeg lige op til "svømmehuden" + 1 cm (6 - 15/16 cm - mål hånden fra langfingeren og ned til svømmehuden + 1 cm.

    Så strikker du maskerne på side 1 på vante A (den med markøren), tager pinden med tommelfingrene på og fortsætter med at strikke maskerne på side 1 på tommel A (med markøren). Så klipper du garnet på vante B og strikker maskerne på tommel B og derefter maskerne på vante B. Vend og gør det samme - bare modsat på side 2 på vante B og tommel B. Fortsæt på tommel A og Vante A. Tommelrundpinden kommer til at sidde og vente i midten. På næste omgang strikker du hen til sidste maske på vante A og strikker den drejet ret sammen med første maske på tommel A. Gør det samme - bare modsat på B og B og på side 2 på begge vanter. Hver anden omgang er en indtagnings omgang og næste er bare en hel omgang ret uden noget. Det er tommelfingermaskerne, du tager ind. Når du kun har én 1 tommelfinger maske tilbage, tager du ind en ekstra gang indenfor masken, så du igen har samme antal masker, som du tog ud til på selve vanterne. Og så strikker du manchetten. Om det skal være rib eller noget andet, kan du selv bestemme. Da kan du selv bestemme, hvor lang, den skal være.

    Du kan sagtens strikke et mønster på vanterne, hvis du har lyst til det.

    Husk en markør i den ene tommelfinger A og i den ene vante A. Det kan du også se på mit foto.

    Her er videoerne til strømper fra tåen og op (det er samme metode, jeg bruger her - undtagen, at der ikke skal være hæl på vanterne: http://lillestrik.dk/flere-paa-pind/

    SDC10823 (640x360).jpg Her sidder tommelfingrene mellem vanterne.

    IMG_20170924_125712-1.jpg Her kan du se sammenstrikningen.

    Det er ikke de samme vanter. Bare for at vise, hvordan det ser ud.

    Jeg synes, du skal prøve det. Det er ikke så svært, hvis du har prøvet at strikke strømper den vej, så kender du teknikken.

    Du kan se mere her i min anden vantetråd: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...pidserne-og-op
    Sidst redigeret af Strikkelene : 12-12-2017 kl. 13:55 Årsag: Tilføjelse af anden tråd fra Rokken
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det færdige resultat kan I se i vante/luffe/håndledsvarmer marathontråden. Besked nr. 138.

    http://rokken3.dk/forum/showthread.p...330#post390330
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Hvis du kan strikke strømper fra tåen og op, Minda, så kan du også strikke vanter.

    Jeg er igang med de næste 2 børnetommelfingre (2 x 18 masker).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •