Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: Haveråd fra en amatør med erfaring 2014

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af BenteM Se meddelelser
    Men Inge K, er det nødvendigt at grave dem allesammen op om foråret? Hvad hvis man ikke gør det?
    Jeg vil gætte på at man ret hurtigt får en skov af dem
    Hver enkelt knold bliver til en kæmpeklump med nye knolde i løbet af sommeren - 10-20 stykker bliver det nemt til - som så hver især vokser videre næste år. De inderste går sikkert ud, men alle, som får plads og lys nok vil udvikle en ny klump med mange knolde i.
    De er ikke vanskelige at grave op da de hænger godt sammen i klumpen. Dem, der alligevel falder af og bliver overset, skyder med grønne blade og kan let fjernes.
    Det kan anbefales at overveje hvor meget man har brug for så man undgår for meget ekstra arbejde

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    Tak for de gode råd, Inge K, jeg tror da også jeg skal vurdere, hvor mange vi kan få spist, for ikke at få hele haven fyldt med dem

    Jeg tror jeg vil prøve at koge nogen også, bare for at se hvordan det er at spise dem som kartofler Jeg synes godt om det der med, at de bliver til mange og kan overvintre, så hvis man nu kunne bruge dem mere bredt, som et godt ( og gratis ) supplement til kartoflerne, ville det være supergodt.

    Må huske at købe de røde, runde af slagsen, for de er afgjort nemmest at skrælle

    Jeg er også lige stødt på en side i et dameblad om, hvordan man laver gode retter ud af ukrudt, og det har jeg også tænkt mig at eksperimentere lidt med i år
    Venlig hilsen BenteM

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det med ukrudtet lyder spændende - husk at skrive om det, vi er så nysgerrige

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    Det skal jeg nok prøve at huske det er også sjovt at have nogen at dele det med ; )
    Venlig hilsen BenteM

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198

    Plantebytte???

    Hej, nu skriver jeg lige her, for jeg kan simpelthen ikke finde den tråd, hvor Zep fortæller om plantebytte og hvordan man sender planter til hinanden med posten Er der nogen, som lige ved, hvor den tråd ligger?
    Venlig hilsen BenteM

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    29 Mar 2013
    Geografisk sted
    Ørum, Tjele
    Indlæg
    198
    JA, det er præcis den, det var dejligt, tak for det hundeuld ; )

    Nu kan jeg komme til at efterlyse en lille peberrodsplante, for sådan en har jeg manglet længe ; ))
    Venlig hilsen BenteM

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •