Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 22 af 22

Emner: Husforbi digt/tanker

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Med tilladelse fra Conny Karina Andersen


    Lige et lille juleeventyr på dagen til alle derude her fra os
    Bøwle og jeg med ønsket om alle får en dejlig dag og aften heart-humørikon

    I en lille landsby ankom en efterårs dag en middel aldrene mand med fuldskæg hat og stok.
    Påklædt i pjalter og laser.
    Det var Anton som var kommet til byen.
    Folk kikkede meget efter denne underlige mand som ingen kendte men blot sad og nød en stille øl ved gadekæret.
    Først troede folk det var en hjemløs vagabond og begyndte at lægge en mønt på bænken til ham i god tro om de gjorde en forskel.
    Anton kom der hver eneste dag og drak sine 6 øller inden han forsvandt ud i det blå igen.
    Ingen viste hvor han tog hen, trods de mente at kende hele sognet og det små listige steder.
    Da det blev 1 december dukkede Anton ikke mere op på byen bænk.
    folk blev nervøse og gik og snakkede om der mon var støt ham noget til.
    Dagene gik rask mod juleaften folk ænsede ikke at Denne mand var væk igen.
    Men selve jule aften midt under de alle dansede rundt om juletræet i forsamling huset Dukkede han atter op.
    Folk stod helt stille og kikkede undrende på Manden som nu stod der velklædt og smilende Alt imens han gik hen og brød kæden og tog dem i hånden, Mens han begyndte på en julesang og trak alle med rundt om træet.
    Folk sang fortryllende med i et og samme alle kikkede forundret på hinanden.
    Da sangen var færdig gik Anton stille mod døren. åbnede den og bad alle komme med udenfor.
    Synet var utroligt der stod minsanden en Kane med rensdyr spændt for, bag i kanen lå en kæmpe sæk fyldt med gaver.
    Anton tog Sækken ned stillede den på jorden og for første gang snakkede han til dem.
    Alt imens stivnede folk ved lyden af han´s stemme.
    Glædelig jul HO HO hO sagde han og satte sig op i kanen og blev med et helt hvidhåret og skægget ligeså og han´s gamle klude blev røde og en nissehue voksede op ovenpå hoved.
    Derpå lettede kanen og fløj op og ud i mørket til lyden af den kendte HO HO HO.
    Det var gået op for dem alle de lige havde haft Selve Jule manden på besøg i deres sogn.
    som tak for deres omsorg for en de troede var hjemløs Kvitterde Julemanden med sit besøg på denne højtidelige aften med gaver til alle.
    Det var mit lille bidrag til et smukt jule eventyr
    Og hermed ønsker jeg alle en glædelig jul hvor i end er

    24/12/2015
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #22
    anni jensen Gæst
    Kæreste Conny

    Tak og glædelig jul til Bøwle, dig og dine.

    Knus til jer begge Anni

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •