Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Efterlysning af opskrift på hæklet barnevognstæppe

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2014
    Geografisk sted
    Hurup Thy
    Indlæg
    3

    Efterlysning af opskrift på hæklet barnevognstæppe

    Daw's,

    Jeg er kommet i den kedelige situation at mit elskede mønster på et hæklet barnevognstæppe er bortkommet, håber selvfølgelig på at det dukker op igen, men kunne være jeg var heldig at en af jer har den:

    Barnevogntæppet er hæklet i filet hækling og selv tæppet har et mønster med "rombe" formede firkanter, der er på højkant, i nogle af disse firkanter er der så en rose som motiv. Hele tæppet er som afslutning kantet med en hæklet "blonde" Færdigt mål var hvis jeg husker rigtigt 50x70 cm

    Opskriften er 20-25 år gammel og var i et af dame bladene, tror det var Familie Journalen, men det kan også have været Hjemmet.

  2. #2
    nette strik Gæst
    Først velkommen på siden, håber du får meget glæde af at være herinde.

    Kan desværre ikke hjælpe med lige den opskrift, men blev lidt nysgerrig om hvad er
    rombe" formede firkanter ??? og fandt dette

    http://pescno.blogspot.dk/2013/08/ro...t-updated.html

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Velkommen på Rokken.

    Jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig med opskriften med synes lige jeg ville hjælpe med at opklare hvad en "rombe" er..

    Det her er en rombe formet firkant....
    image.jpg
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    20 Jan 2014
    Geografisk sted
    Hurup Thy
    Indlæg
    3
    Tak for hjælpen med at vise hvad en rombe er. Som jeg skrev retur (tror jeg at jeg gjorde) til nette strik, så kaldes det vist også for harlekin-tern, når man taler i stoffer og mønstre.

  5. #5
    nette strik Gæst
    Ja, der er jo mange flotte men om det lige er den du søger http://www.etsy.com/market/roses_afghan

    lidt nede TRELLIS Rose.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Velkommen til

    Herman herinde fra plejer at ligge inde med mange af de gamle blade...så måske hun har det helt præcise mønster - prøv at hive fat i hende med en PB (Personlig Besked)

    Ellers kan du måske finde nogle alternativer her

    Giv endelig lyd fra dig, når/hvis du finder en løsning...er da nysgerrig på at se hvad du finder ud af.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •