Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 88

Emner: Det færdige hemmelige tæppe.

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2012
    Geografisk sted
    Bindslev
    Indlæg
    71
    DSCN3186.jpg

    DSCN3184.jpg
    Er i gang med at strikke lapper sammen - først i "min brune serie". Da mine firkanter blev lidt for små, strikker jeg 50 masker op, strikker 8 p ret og syr den næste lap på med vrang maskesting. Desuden skal jeg bruge 5 x 6 lapper. Nu har jeg snart rækkerne klar på den ene led og skal strikke 270 m op for at strikke dem sammen. SÅ kommer kanten.....
    karennp

  2. #2
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af karennp Se meddelelser
    DSCN3186.jpg

    DSCN3184.jpg
    Er i gang med at strikke lapper sammen - først i "min brune serie". Da mine firkanter blev lidt for små, strikker jeg 50 masker op, strikker 8 p ret og syr den næste lap på med vrang maskesting. Desuden skal jeg bruge 5 x 6 lapper. Nu har jeg snart rækkerne klar på den ene led og skal strikke 270 m op for at strikke dem sammen. SÅ kommer kanten.....
    Det ser godt ud, det er noget af et arbejde der venter dig, med alle dine firkanter.

    jeg er næsten færdig med nr. 2 tæppes kant. det tager længere tid end jeg havde troet.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Hvor der det nogle flotte tæpper I har fået færdige. Mit er endnu ikke helt færdig, men jeg har nu fået lagt alle firkanterne op, så jeg kan få et billede af hvordan det kommer til at se ud. Jeg glæder mig jeg kan lægge et billede op af det helt færdige tæppe, men det må vente lidt endnu
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af M. Andersen Se meddelelser
    Hvor der det nogle flotte tæpper I har fået færdige. Mit er endnu ikke helt færdig, men jeg har nu fået lagt alle firkanterne op, så jeg kan få et billede af hvordan det kommer til at se ud. Jeg glæder mig jeg kan lægge et billede op af det helt færdige tæppe, men det må vente lidt endnu
    ja, det kræver tid det sidst

  5. #5
    nette strik Gæst
    Fridag og med Sådan et vejr som vi har i dag, med sne og blæste er det skønt at sidde i lænestolen og strikke kant på tæppet, dejligt varmt.

    Tænker på dem der må SKAL være ude i kulden.. uff, jeg skal også ud om et par timer.... snupper lige et par pinde og

    Jeg er ganske godt tilfreds med den kant jeg har valgt.
    100_0073.jpg


    det tredje hjørne er rundet...

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2012
    Geografisk sted
    Bindslev
    Indlæg
    71
    Flot som alt, der forlader dine hænder :-)
    karennp

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Hold da helt op !!!! Hvor er de blevet flotte
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2012
    Geografisk sted
    Bindslev
    Indlæg
    71
    Min yndlingslap og ny (for mig) strikketeknik var helt klart dobbeltstrik. Jeg gik helt amok i februar og strikkede 2 forskellige QR- koder i hver 5 farvekombinationer. Nu, hvor de 5 tæpper skal sættes sammen, svier det lidt til egen r..
    Men dobbeltstrik vil jeg helt klart bruge igen!
    Februar.jpg

    Februar1.jpg
    karennp

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Jeg synes det er svært kun at udnævne en favorit, så jeg har valgt favoritter ud fra to kriterier, teknik og skønhed

    Af teknik favoritter har jeg:
    Februar svær, dobbeltstrik
    Juni let, skyggestrik
    August svær, intarsia

    Disse tre teknikker har jeg længe ønsket mig at lære, og er meget glad for at have fået dem lært nu

    Af favoritter hvis vi ser på skønhed har jeg:
    Marts let, vendestrik
    April svær, to farvet strukturstrik
    Juni svær, falsk entrelac

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •