Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 13 af 28 FørsteFørste ... 39101112131415161723 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 130 af 278

Emner: Bedstemors strik/hækleting 2014 *Tørklæde/sjal *

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    :-) så er sweaterens i gang og samtidig startet op med et butterfly.
    Mads (18 år ) smsede at når det var hans tur, ville han gerne have et sort, et blåt og et Bordeaux butterfly.
    Jeg har fundet dette


    http://froekenenogbaronen.blogspot.d...erfly-diy.html
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  2. #122
    cubik Gæst
    troede ikke at de unge mennesker gik med butterfly nu om dage, men jeg skal åbenbart have revideret min opfattelse.

    Super godt link

  3. #123
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jo det gør de...og med pæn jakke osv når de tager i byen.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #124
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af cubik Se meddelelser
    troede ikke at de unge mennesker gik med butterfly nu om dage, men jeg skal åbenbart have revideret min opfattelse.

    Super godt link
    Uha uha...JOW, det gør de. Min nevø er stadig vild med orange, og for sjov, havde jeg hæklet en orange butterfly til ham i julegave. Og det var simpelthen guld værd, at se hans reaktion. For jeg troede, at han bare ville kigge på mig, og sige; "Hvad har du gang i??" - men det var den fedeste gave han fik det år, mente han. Og straks spurgte han, om han kunne bestille nogle flere. Og klassekammeraterne havde spurgt, om han ikke kunne få mig til at lave til dem også (men det gider jeg altså ikke)

    Og nu her da han havde fødselsdag, så supplerede jeg med matchende cover til hans tablet....knægten blev kisteglad, og ville ud og flashe både butterfly og cover i skolen. - Og han er lige blevet 17...så man kan roligt sige, at det er noget der bliver brugt i den generation. (jeg troede nemlig heller ikke på det)
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #125
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Bubbihund, hvordan laver du lukketøjet i din butterfly? Er der ikke en nemmere måde end den der er vist i mit link?
    Hækler du den ligesådan?
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  6. #126
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Så har man set det med :) herlig ide.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #127
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Bubbihund, hvordan laver du lukketøjet i din butterfly? Er der ikke en nemmere måde end den der er vist i mit link?
    Hækler du den ligesådan?
    Jeg freestylede bare lidt. Men ja, det er jo bare en lang strimmel, som bliver syet sammen, og får "midterbælte" på, så grundlæggende er den nok som hendes. Mht. lukketøjet, så gjorde jeg bare, som jeg plejer, når jeg laver en hank til en skuldertaske - for det er da MEGET nemmere, end alt bøvlet med elastik og jeg skal komme efter dig, som er i hendes (linkets) version.

    Jeg havde målt hans hals til at være 33-34 cm. Og så tog jeg bare et stykke satinbånd eller grosgrain bånd på ca. 40-45 cm. Og så biksede jeg lukkemekanismerne fast på det, så han kan justere som en gal, hvis det er det han har behov for. Hmmmm...svært at forklare. Men har lige fundet denne her, der VISER det helt fint - bare kig på tegningerne i nederste højre hjørne, og ignorer at der står elastik - for det fungerer helt fint bare med båndet.

    Men hold da op, hvor var det svært at finde lukkedimserne, for jeg ville have nogle rigtige nogle, og ikke sådan nogle buksehægter (synes de er for klodsede til en butterfly). Jeg troede, at jeg bare kunne vade ind i den første og bedste genbrugsbix, og rage en masse butterflys til mig. Men jeg skal lige love for, at det var umuligt at opdrive. Og den eneste bix (både på nettet og IRL) jeg kunne finde, der havde butterfly lukkemekanismer var her.
    Det var jeg temmeligt "rystet" over. Troede, at det ville være supernemt at finde.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #128
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Bubbihund....det er supergodt at spørge dig...hvis noget kan findes, kan du gøre det.
    Tak for linkene...lige hvad jeg skulle bruge.

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #129
    cubik Gæst
    Det kunne jo være, at jeg skal gøre dig og bedstemor kunsten efter, og lave nogle butterfly´s til gavebunken

    Super gode links.....takker bubihund

  10. #130
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Nemlig.....gode gave ideer til de unge mænd. Mads' venner spørger om de ikke kan komme med i køen.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •