Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 13 af 17 FørsteFørste ... 391011121314151617 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 130 af 170

Emner: Nyt 13/12: Zeps Syslerier 2014

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt at vide du har nydt sommeren i din elskede have.

    Lige et spørgsmål som du jo nok først kan svare på om nogle dage hvis det ikke har været regnvejr inden, men holder vandet ved de øverste planter, eller render det hele bare ned i bunden af krukken, hvis du forstår mit krinklet spørgsmål
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg er helt med Det har været lidt regnvejr igen i nat men den står ved døren under udhæng, så den skal vandes, så det er et fedt. Men men. Jorden, som trappen er sat i og kanten nede i bunden af skåret, er lerholdig havejord. Resten af jorden i potten er genbrugspottemuld, lidt sand og tilsat leret havejord, som holder lidt på fugten. Men planterne, fortrinsvis Husløg og en minimini Hosta er ikke vandkrævende - helt bevidst. Husløgene har jeg haft siddende på en liggende stamme i et par år, hvor de absolut ikke har været forvænt med vand, så de er trænet Men ellers går der nok lidt tid, før jeg kan danne mig et overblik over, hvad der har virket og hvad der ikke har.
    og Julemor

  3. #123
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Apropos have og blomster... For nyligt stod jeg med en hasteopdgave udi dekoration. Gemalen skulle til begravelse i hans familie, en fætter. Naturligvis en lidt trist anledning til at lave blomster. Men derfor behøver blomsterne jo ikke at være triste... Hans fætter har været en stærk fighter igennem mange års sygdom og naturligvis elsket. Jeg har kun selv mødt ham et par gange. Men vi var enige om, at den sidste hilsen skulle være personlig og varm - og gemalen, som "roserne" ellers ikke hænger løst på, mente, at vores krans havde været den flotteste

    Med tanke på, at den skulle klare sig et døgn inden brug og iø skulle på færgerejse, så lavede jeg den i en oasiskrans, som holder på vand. Bortset fra roserne, som haven ikke kunne byde på grundet hede/tørke, så var alle blomster og blade fra vores have.
    August Krans til Pers begravelse 01.jpg August Krans til Pers begravelse 02.jpg August Crocosmia Lucifer 02.jpg August Dahlia Mambo.jpg
    og Julemor

  4. #124
    Tilmeldingsdato
    01 Feb 2010
    Geografisk sted
    3550 Slangerup
    Indlæg
    1.475
    Det er en meget smuk krans du har lavet, nogle vidunderlige farver.

  5. #125
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den fik du sat godt samme ... og jeg glæder mig til at følge din krukke.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #126
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mange takker
    og Julemor

  7. #127
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Der har været tidspunkter i løbet af det sidste 1½ år, hvor jeg mismodigt har tænkt, at jeg aldrig igen kom til at strikke, efter operationen. Aldrig så snart forsøgte jeg mig, førend jeg fik modbydeligt ondt i venstre arm - og lagde det væk og fandt på noget andet... Men NU kan jeg igen Svigermekanikken har fødselsdag på tirsdag og jeg ved, at hun har ønsket sig sikker i over et år nu, og det er sørme blevet til hele 2 par, uden de modbydelige smerter - så jeg er kisteglad


    Sept sokker til svigermekanikken.jpg
    og Julemor

  8. #128
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er det dejligt du kan gøre sviger mekanikken glad :) men endnu mere glad på dine veje at du kan få pindene til at lege med fremover.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #129
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Meget smuk krans og fede sokker

  10. #130
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    Dejligt at du igen kan strikke uden smerter - flotte strømper

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •