Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hvilket garn til bamse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2012
    Geografisk sted
    Skanderborg
    Indlæg
    34

    Hvilket garn til bamse

    Hej folkens :)

    Ville høre om man skal bruge noget bestemt garn til en bamse, når det er en på 1 år som skal leje med den?
    Skal det være bomuldsgarn eller er det fint nok med akryl?
    Følg min nye krea blog :)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    17 Apr 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    111
    Det skal jo ihvertfald være noget som kan vaskes, jeg har hæklet en lille bamse i bomuld, men også strikket en bamse i easy care merino uld (der vil jeg næste gang strik m 2 ngl ad gangen - den blev noget slasket :D )
    God strikketlyst

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Bare det kan vasket så kan du bruge alt garn, så skal du lige være obs på fyldet og HUSK at broder øjne-mund osv. på, så den lille ikke kan få det af og sluge det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2012
    Geografisk sted
    Skanderborg
    Indlæg
    34
    Okay :) Har nemlig masser af akryl, som godt må vaskes :) Men skal garnet vasket først inden jeg hækler med det eller ?
    Følg min nye krea blog :)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2012
    Geografisk sted
    Skanderborg
    Indlæg
    34
    Undskyld jeg starter denne tråd igen, men fik aldrig af vide om jeg skulle vaske garnet først ?
    Følg min nye krea blog :)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Jul 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    136
    Jeg Vasker ikke mit garn først..og jeg har lavet RIGTIG mange bamser og dyr....:-)...men de skal kunne vaskes efterfølgende når barnet har gnasket længe nok på dem. Jeg har brugt både bomuld og acryl...( nogle forældre vil kun have bomuld )...men min erfaring siger mig at bomuld har en tendens til at fnulre. Til helt små børn/babyer er bomuld dog at foretrække...til større børn er det ligemeget.

    God fornøjelse

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •