Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Anden opskrift men hvilken??

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 May 2010
    Geografisk sted
    sønderjylland
    Indlæg
    286

    Anden opskrift men hvilken??

    Jeg er i gang med at strikke en trøje til min mand .....og da han ikke er den mindste er det et ret stort arbejde og så sker det der bare ikke må ske :(
    Det er denne her jeg er i gang med http://media.jarbo.se/patterns/pdf/91006_d_low.pdf

    Jeg er færdig med kroppen og har strikket ærmerne op til omkring albuen men ærmerne er bare alt for smalle :(
    jeg er nu i det dilemma ...skal jeg pille det hele op og finde en helt anden opskrift eller er det mon muligt at finde en opskrift der minder om denne som blot har mere plads i ærmerne......ahhhhhh hvor er jeg godt træt af det.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Har du husket udtagningerne i hver side ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    nette strik Gæst
    strikker du på pind 5,5 ???

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 May 2010
    Geografisk sted
    sønderjylland
    Indlæg
    286
    Jeg strikker på pind nr 5,5 og har lige tjekket en ekstra gang om jeg nu også har taget ud i hver side :o)....og det har jeg .....øv havde nok lidt håbet på en fejl fra min side.
    Jeg strikker str 2xl som efter brystmål passer perfekt....så kan da ikke forstå at han overarme er så meget for store....jeg må bede ham om at stoppe med at styrketræne så meget hihi

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    Små ærmer.

    Mønstret løber over 8m. Hvis du så tager 8 eller 16 m mere ud(det skal nok gøres lidt oftere end hver 8p.), så vil ærmet blive større, uden at det indvirker på resten.
    Håber du får held med det. Det ville da være rigtig træls at skulle pille det hele op igen.
    Kh bstorm.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 May 2010
    Geografisk sted
    sønderjylland
    Indlæg
    286

    Så er det vist på tide jeg kommer med en lille update herfra

    Efter at have studeret mine ærmer (strikker to på sammen pind) blev jeg enig med mig selv at det var mig der var noget galt med så jeg pillede dem op og startede forfra......
    Efter at have strikket nogen tid slog det mig at jeg tidligere ikke havde taget ud på hver 8. p med hver 8 cm ......ja ja der må gerne grines hihi

    Nu er de rigtig ærmer halvejs færdige og de strammer ikke

    Hvis der blev delt dumme bøder ud på rokken burde jeg have fået en af de store
    måske det var en ide til at få lidt ekstra penge i kassen ........jeg vil nok være den der får flest

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Godt du fandt løsningen på det :-)

    Ang. den slags bøder....så skulle jeg i hvert fald ha' min andel af dem..
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det var godt, du fandt ud af det.

    Ja, jeg skulle nok have en strikket Rudolfs røde tud for alle de gange, jeg piller op og retter fejl i mit strikketøj.

    Sikke en flot sweater.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2012
    Geografisk sted
    Ebberup,FYN
    Indlæg
    141
    Det kan jo ske. Jeg har også somme tider siddet og været irriteret over en dum opskrift med fejl for derefter at indse at jeg bare ikke havde læst hvad der stod.
    Citat Oprindeligt indsendt af brexen Se meddelelser
    Efter at have studeret mine ærmer (strikker to på sammen pind) blev jeg enig med mig selv at det var mig der var noget galt med så jeg pillede dem op og startede forfra......
    Efter at have strikket nogen tid slog det mig at jeg tidligere ikke havde taget ud på hver 8. p med hver 8 cm ......ja ja der må gerne grines hihi

    Nu er de rigtig ærmer halvejs færdige og de strammer ikke

    Hvis der blev delt dumme bøder ud på rokken burde jeg have fået en af de store
    måske det var en ide til at få lidt ekstra penge i kassen ........jeg vil nok være den der får flest

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •