Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 68

Emner: Turen går til Bornholm

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    4050 Skibby, Hornsherred
    Indlæg
    143
    Vi er inviteret med til Bornholm af nogle gode venner. Vi skal køre over i en Ford A og deltage i veteranløbet. Jeg mener det foregår første weekend i juli. Har været med en gang før, og det er fantastisk at deltage og se alle de gamle biler og motorcykler, der futter rundt på Bornholm de dage. Alle er glade og vinker, når man kommer kørende.
    Håber at kunne finde et godt logi på Nordbornholm.
    Det bliver selvfølgelig
    hilsen mormorstrik
    x 5 børnebørn
    Min blog finder du vej til via min profil

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg skal da prøve at holde øje efter jer Et år gik ruten faktisk ned omkring os og der var pause i "løbet" ved bilforhandleren.. Kender du ruten på forhånd?
    Sidst redigeret af hundeuld : 12-11-2011 kl. 22:23
    og Julemor

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Rokke(n)stenen

    I disse dage er computeren temmelig slukket det meste af tiden, for vi har sommergæster fra Jylland. Igår fik de rigtig luftet mig rundt til forskellige naturperler m.m., som jeg holder meget af. Og så er det jo, at jeg næsten er nødt til herinde lige at vise ROKKEstenen i Paradisbakkerne frem
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den må vi se en dag...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    08 May 2007
    Geografisk sted
    9575 nordjylland
    Indlæg
    227
    Jeg vil lige tilføje, at det kan godt være at der er mange turist præget steder, men prøv alligevel at gå i sidegaderne osse selvom de ser lidt "kedelige" ud, for der er mange der har noget i vinduerne og baggårdene.
    Hvis man har lyst til at lave sit eget sandblæste glas, er det bestemt værd at besøge (den er helt væk fra hovedet lige nu-hjælp?)

    Der er en aktivitets kalender her: http://www.kultunaut.dk/perl/arrlist...mune&periode=7&
    Ha' en god dag.
    Knus Heidi

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20
    Da vi var afsted sidste år, besøgte vi også et middelaldermarked. Jeg kan dog ikke lige huske, hvor det var henne, men der er vejskilte til det på Bornholm og står også nævnt i div. brochurer. Det var alletideres og faktisk en unik oplevelse, for sådan noget har vi ikke her i vestjylland :)

    Det første vi gjorde, da vi ankom til Rønne, var at besøge deres informationsbutik, og vi tog et eksemplar af de brochurer, som vi syntes så interessante ud. Så havde vi et udgangspunkt :)

    Der ligger også en vingård på Bornholm (Sikkert flere), men de laver flere specialdrikke, man godt kan have med hjem i baglommen :)

    Venlig hilsen Louise

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg var på skumringstur ved Hammershus forleden. Og dét kan godt anbefales!! Tilmed oplevede jeg, at Oldenborrer pludselig fyldte luften, efter solen var gået ned, hvilket er første gang for mig. Se nærmere om den guidede tur her: www.nattur.dk

    Bornholms Middelaldercenter ligger på Gudhjemvej mellem Gudhjem og Østerlars, nær rundkirken: http://www.bornholmsmiddelaldercenter.dk/

    Jeg gætter på, at det er Jesper Paulsens vingård nær Pedersker, du har været på: http://viden.jp.dk/undervisning/site...asp?cid=138795
    og Julemor

  8. #28
    fredsminde Gæst

    Smiler bornholm

    hej
    Alle fredage og lørdage er der et lille "gårdmarked" på Vellensbyvej 10 - her kan du bl.a. købe friskmalet fuldkornsmel med hjem af gamle kornsorter
    Vil også anbefale at I besøger Bornholmer Butikken i Allinge - der er mange Bornholmske specialiteter, hvis I er til den slags, og kunsthåndværk.
    Mandag d. 18/7 er der klassisk klaverkoncert i Aa Kirke.
    Af lørdags markeder vil jeg varmt anbefale det i Svaneke - synes man finder den bedste kvalitet dér.
    god ferie og velkommer til Bornholm, når I kommer herover.

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546

    Sommerferie på Bornholm 2012

    Juuubiiiiiii, vi skal til Bornholm til sommer.
    Jeg har idag bestilt plads på camping-pladsen i Allinge, og vi skal nyde Bornholm i hele 14 dage.. Fra d. 12/7 - 26/7.

    Vi har 2 børn med (13 og 11 år) og en vovse.

    Og så kommer det store spørgsmål:

    Hvad skal vi opleve???

    Er der nogen der kender til steder (helst hvor man må have vovsen med) som bare skal ses?

    Der er selvfølgelig lang tid til, men jeg kan så godt li' at planlægge og glæde mig....
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    16 Jan 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    85
    Det lyder da rigtig hyggeligt... Vi skal til Langeland til sommer i uge 29 og 30 det er vi hvert år til festivallen vi arbejder før og nyder så festivallen.. det er det sommerferie vi holder...
    og i år skal vi så være tre afsteed vi plejer kun at være to men inden langeland er vi 3 :D

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •