Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 68

Emner: Turen går til Bornholm

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Turen går til Bornholm

    VTJ har lige et par tips til Bornholmer turen.

    Skal man se Hammershus ruin, kan det varmt anbefales at tage en onsdag eller fredag aftentur med naturvejleder Jens Ole Fassel, det koster 40 kr,-. Han fortæller på en festlig måde om hvordan soldaterne levede dengang på Hammershus.

    Desværre opdagede vi først denne restaurant fredag aften www.bornholm-restaurant.dk , samme dag som vi skulle hjem. Her kan man købe dagens ret til 60,- kr.

    Vi fik indbagt svinemørbrad ( 3 store stykker på hver tallerken med lidt grønsager hvide kartofler (de kom i skåle for sig selv og champigon sovs også i en skål ( det var sovs, som Ivan sagde det kan sgu da hænge ved kartoflerne)
    Sidst redigeret af hundeuld : 17-01-2012 kl. 18:40
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet vtj

    Jeg synes lige I skulle se Jens Oles Fassels beklædning, den er selvfølgelig med til at gøre det endnu mere levende når han fortæller. Jeg tror kun det er om sommeren han laver disse udflugter


    Når man siger Bornholm så siger man også glasdesign. Hun havde bare så mange flotte glasting.

    http://www.schlotfeldts-glasdesign.dk


    Herinde var jeg da også, de laver blandt andet båndbroderi

    http://www.kraemmerhuset.com/
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Sidst redigeret af hundeuld : 12-11-2011 kl. 22:17
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Dec 2007
    Geografisk sted
    7950 Erslev Mors
    Indlæg
    4

    Bornholm

    hvad sker der på Bornholm i uge 29 og 30????

    min familie og jeg skal på ferie på Bornholm i 14 dage, og vil gerne høre om der sker noget spændende som vi bare må opleve.

    vi kører selv og tager vores sneglehus ( campingvogn ) med.

    vi glæder os enormt meget til turen og vil gerne vide om der sker noget spændende.

    hilsen BOB

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der er et par tips her

    http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=34

    men de er jo "gamle" det kan være der er nogen der lidt nyer god tur..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det er lidt svært at svare på for mig allerede nu. Men forhåbentlig har vi gang i sol, sommer og havnefester på det tidspunkt Men måske kan du allerede nu pejle dig ind på noget via dette link: http://www.bornholm.info/

    Rigtig god ferie til den tid!
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    Jeg var der sidste år i 3 dage og jeg vil anbefale:
    Svaneke bolsjefabrik
    Svaneke øl
    Svaneke glaspusteri, hvor der i gården er mulighed for, at lave smykker selv.
    Sild i Guldhjem
    Karamelkogeriet i Gudhjem
    Kjaerstrup chokolade i Snogebæk
    Sørens værtshus i Snogebæk
    Rugkiks i Åkirkeby
    Rundkirker
    Så er der alle de sædvanlige turistting, hvis man er til det.
    Men ellers er det bare at gå rundt i de små byer og slappe af.
    Nyde stemningen. Der er markedet i nogle af de små byer, hvor der er hjemmestrikket/hæklet ting.
    Jeg kan stadig huske en dame, som strikkede gryddelapper på rundpind, så de blev dobbelte, hvor der var forskellige bornholmske motiver.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Der er også Joboland, som er en forlystelsespark/zoo - her kan I se den meget smukke gule alexanderparakit Xander (det er vores tamfugl, som vi af forskellige grunde ikke magtede mere, så han bor nu derovre )
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vestsjælland
    Indlæg
    260
    Mine forældre skal derover og køre Velo Solex ræs, jeg mener det er til den tid, det skulle være ret underholdende :)
    /Didde

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Aug 2008
    Geografisk sted
    Vestjylland
    Indlæg
    20

    Bornholm

    Hej

    Nu har jeg ikke været logget ind i lang tid, men nu er jeg tilbage igen.

    Her til sommer skal vi en tur på Bornholm. Det er første gang, jeg skal afsted, og jeg er vild spændt på turen.

    Hvilke ting mener du, er et must og skal ses når man er på øen?

    Er der nogle gode special butikker, som kan henlede tankerne på det kreative/hobby :)

    Glæder mig til at læse. - Det må gerne være alt mellem himmel og jord, så længe det er til at gøre noget ved, mens man er på Bornholm - eller sagt med andre ord; Den ultimative Bornholm-guide :) (Også gerne med kreative indslag)

    Mange hlsner Louise

  10. #10
    Cathrine Gæst
    En ferie til Bornholm - Glæd dig! Nu er jeg selv fra Bornholm, så kender da lidt til øen.

    Nu ved jeg ikke hvad i er til? lange gåture i naturen? i så fald er Majdalen et besøg værd, og der vokser en masse vilde blåbær. Ellers turen mellem hammershus og hammerhavn som også er afsindig smuk. Almindingen har også nogle rigtig flotte ting at byde på.

    Mht det kreative er der rigtig mange små gallerier, kunsthåndværkere etc. Der er også noget strik-halløj ved Årsdale, hun plejer at ha nogle flotte ting. kan ikke lige huske hvad hun hedder.
    Bente Hammer laver stof-tryk og er ret kendt for det, hun holder til på bornholm.

    Jeg kunne blive ved.
    Glæd dig.

    Mvh
    Cathrine, som sætter kursen mod bornholm i slutningen af denne måned ;)

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •