Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Julehygge 24-12-13

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Julehygge 24-12-13



    mel glade jul
    Nu er det, endelig jul
    Håndarbejdet er i skjul
    Vi tænker mere på gås og and,
    gaver der går over forstand,
    hen til familien og hyg
    pc’en vi blæser et styk

    fra michus

    Lille Søde Stjerne fik igen tårer i øjnene, men denne gang var det af glæde. Han havde set det smukkeste syn på jorden. Fra sin plads på himlen lige over stalden så han meget som glædede ham. Lille Søde Stjerne så, hvordan en engel stod frem for hyrderne, som de havde passeret lige før. Da mændene blev bange sagde englen:
    "Frygt ikke; thi se, jeg forkynder eder en stor glæde for hele folket. Thi eder er i dag en frelser født i Davids by; han er Kristus, Herren! Og dette skal være jer et tegn: I skal finde et barn svøbt og liggende i en krybbe".
    Da englen havde sagt det, var der pludselig mange engle, som lovpriste Gud og sagde:
    "Ære være Gud i det højeste! Og på jorden fred i mennesker, der har hans velbehag!"
    Lille Søde Stjerne fulgte hyrderne med øjnene, og så hvordan de samlede deres får, for at tage til den lille stald med drengen. Han hørte også hvad de fortalte drengens mor, som glædede hende så meget. Selv de tre mænd, som Gud havde sagt, at han skulle være vejviser for, kom. Glæden hos dem, for at have fundet stedet, som Gud havde ledt dem til, var usigelig stor. De havde rige gaver med til drengen, vist nok guld, røgelse og myrra. Samtidig faldt de på knæ og tilbad ham. Han hørte senere, at de blev kaldt for de tre vise mænd fra østerland. Det var i sandhed det smukkeste Lille Søde Stjerne nogen sinde havde oplevet.
    Lille Søde Stjernes opgave var løst, og han var ikke længere stor og strålende, men det var han nu slet ikke ked af. Han havde nu vist, at selv den mindste og mest ubetydelige kunne blive den største og mest strålende af alle. Hans brødre havde set ham, lige som alle andre stjerner i hele himlen. Nu blev han aldrig drillet mere, for selv om hans opgave var kort, var det den vigtigste af alle dem stjerner kunne få. Lille Søde Stjerne var sammen med sin Stjerne-mor og Stjerne-far, og han legede med sine brødre hver dag. Han var nu blevet den lykkeligste stjerne, for det var hans højeste ønske, som nu var blevet opfyldt.
    Vi kender alle sammen Lille Søde Stjerne, selv om vi kalder ham for noget andet. Vi kalder ham for julestjernen. Hver eneste jul tager vi ham frem, og han bliver sat helt oppe på toppen af juletræet. Der sidder han, og minder o om den gang, da han stor og strålende viste vejen frem, til der hvor Jesus blev født.

    Julemusik her
    Sidst redigeret af hundeuld : 21-12-2013 kl. 12:37
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Må julefreden sænke sig over land og riget.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Godmorgen.

    Tak for låge 24.

    En skam det nu er slut med at åbne julekalenderens låger.
    Jeg har virkelig nydt det.
    Tak til dig Bente og til skriverne af de skønne vers.

    Glædelig jul til jer alle.

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443
    Også jeg siger det er en skam julekalenderen er slut.
    Stor tak til alle der har medvirket til at lave den.

  5. #5
    nette strik Gæst
    Tak for dejlig læsning i hele december.

    Ønsker alle en rigtig dejlig varm rokke og glædelig Jul samt et godt nyt strikke år.

    Vi fejlrede jule aften i går, med alt der hører sig til, så dagen i dag vil gå med oprydning, og reste spisning.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •