Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Hæklenåle fra USA

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Dec 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    9

    Hæklenåle fra USA

    Jeg har været inde på en side - https://www.etsy.com/dk-en/shop/suzi...hopheader-name

    for at bestille nogle hæklenåle til min datter.
    Hun ønskede sig disse - både pga udseendet og på grund af udformningen.

    https://www.etsy.com/transaction/160...=fb2_tnx_image

    De koster 209 Dkr.

    MEN så fik vi besked, om at hæklenålene ligger hos Toldvæsenet (fordi de er fra USA) - og vi kunne afhente dem, hvis vi betalte 211 kr i told.

    Jeg vil gerne betale det - men tænkte på om nogen har set dem hos forhandlere i Danmark. Og det skal være nogle, der er meget tæt på disse i udførelse.
    Jeg har givet min anden datter det store sæt strikkepinde fra Lana Grossa da hun har meget gigt - og vil derfor også gerne give hæklenåle til denne datter.

    Hilsen Lis

    Hilsen Lis
    Sidst redigeret af Frandsen : 26-11-2013 kl. 16:32 Årsag: beskeden var ikke færdig

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Kan desværre ikke hjælpe, men hvor er de smukke
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Dem du viser, er jo unikaer, og kan derfor ikke også fåes i Danmark. Men du kan jo lave nogle selv. Hun har brugt fimoler/cernit. Så hvis du bare får fat i nogle almindelige hæklenåle, så kan du jo selv modellere noget i fimo, stikke nålen ned i det, og vupti.

    Mener at Lis ai herinde har lavet sådan nogle.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ellers prøv at få firmaet til at sende dem som gave.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Dec 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    9
    Ja Zep - de er virkelig smukke.

    Og buppihund - hvis jeg var kreativ kunne jeg måske lave dem, meeen jeg er desværre ikke i stand til at lave sådan noget - jeg har godt set andre, der har lavet meget i fimoler bl.a. smykker, fantastisk flot.

    Ja hundeuld det kunne måske være en løsning, har aldrig prøvet det. Men jeg har nu bestemt, at jeg betaler de 211 kr i told.
    Firmaet har aldrig tidligere hørt om, at nogen har betalt told, når de er sendt til dem. Jeg vil ikke bruge mere tid på at undersøge sagen, min datter VENTER på at få dem, og har ventet længe. Så jeg håber de er ligeså gode, som de er smukke :-)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det er normal praksis med værdiforsendelser fra USA til DK desværre... Lad gerne høre, hvad hun synes om dem
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    12 Dec 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    9

    Hæklenåle fra USA

    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Det er normal praksis med værdiforsendelser fra USA til DK desværre... Lad gerne høre, hvad hun synes om dem
    Ja Zep, det er det åbenbart -

    Og jeg skal bestemt nok skrive, hvad hun synes, hun glæder sig i hvert fald enormt til at få dem

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Dec 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    9

    Hæklenåle - USA

    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Det er normal praksis med værdiforsendelser fra USA til DK desværre... Lad gerne høre, hvad hun synes om dem
    Hun er meget begejstret for dem - hun har lige skrevet, at hun i øjeblikket står i køkkenet og bager pandekager, koger rødbeder og HÆKLER med de nye hæklenåle.

    Så ingen tvivl om, at de lever op til forventningerne.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Hohoho herligt!
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2011
    Geografisk sted
    Greve
    Indlæg
    192
    Uden for EU skal man betale told og det kan være en bekostelig affære, desværre. Har selv prøvet det med tuser til min søn.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •