Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Jeg er begynder i knipling.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 May 2007
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    6

    Jeg er begynder i knipling.

    Jeg synes det er svært at se hvor mange par man skal ha på vær nål på kniple mønster og hvordan man slutter. VH.Kate

  2. #2
    bagger Gæst
    Der sakl i alle tilfælde kun være 2 par omkring en nål, undtagen når man laver en edderkop.

    Du er velkommen til at sende mig en pb, så vi kan ringe sammen hvis du får brug for det.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    16 Dec 2006
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    644
    Håber det lykkes for dig , al begyndelse er svært
    hæng bare i , du får 3 for dit gåpåmod
    Med venlig hilsen Steffen

    Livet er ikke det værste man har - om lidt har Winnie klar .

  4. #4
    vib Gæst
    Hej. Jeg er også ret ny indenfor knipling. Jeg har lige købt et mønster af Hanne Sonnes. Et fint lille julehjerte nærmest udført i sygarn. Der skal bruges 7 par. Jeg skal starte med at sætte de 6 par på og så kommer det 7 senere. Hun har tegnet 5 prikker til nåle, men hvor skal det sidste sidde? Går ud fra det er ovenpå det 1 par ude i venstre side helt yderst så der her altså er 2 par sammen. Hurtigt efter senere sætter man det 7 par. Hjertet har et rundt hul i midten. Jeg er startet oppe midt i. Det kniples med helslag yderst, og inderst mod hullet. I midten bruges halvslag. At kniple det går fint. Men når jeg så skal have det af går det galt.Der er ikke plads og de små råbåndsknob bliver tydelige og sætter sig lidt ud i siden. Skulle jeg være startet et hak længere inde, eller? Det fremgår ikke helt synes jeg hvor præcis det er jeg skal starte, ellers er det et utroligt flot hjerte!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    står det ikke at du skal hæfte det fast til en nål ?
    "Jeg er selv forhold vis ny inden for knipling men jeg har da lært lidt inden for det 1år jeg har sidet og kniplet og råd fra min sviermor"
    det med 2par på første nål kan sagtens være rigtig men der kan nemt stå hvor det skal sættes på hende på din arbejdstegning.
    Lev livet vi har det kun til låns.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    I de hæfter der hedder " nyt om knipling" af Åse Nilsson (kan ikke huske hvordan det staves) er der skrevet på arbejdstegningen hvormange par der skal sættes på hver nål fra start...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Det fremgår altid et eller andet sted hvor mange par man skal bruge.

    Der skal altid sidde 2 par på første nål. Hvis du skal kniple fra højre mod venstre er det den yderste nål til højre man sætter 2 par på.

    Nu hvor ikke jeg har set mønstret er det lidt svært at hjælpe.
    Man hæfter i det kniplede. Jeg går ud fra du slutter samme sted som du startede. Du skal bruge en meget fin hæklenår. Du stikker hæklenålen ned i startlykken.(der hvor der sad en nål da man startede)fanger den ene tråd fra det første par og trækker den igennem(så langt du kan for kniplepinden) Nu får du en stor lykke hvor du kommer den anden tråd fra parret igennem inkl. kniplepind. Når alle er kommet igennem klipper man kniplepindene fra så du har et stykke at hæfte med. Nu hæftes alle trådene i det kniplede. Den ene halvdel af et par på den til den ene side og den anden halvdel til den anden side.

    Karen Trend Nissen har lavet nogle rigtigt gode kniple bøger som kan lånes på biblioteket. Den første som bare hedder knipling er en god begynder bog.
    Hilsen Musse


Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •