Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Suk - kan ikke finde ud af det......

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2013
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    11

    Læs her Suk - kan ikke finde ud af det......

    Nu er opskriften i hus og garnet er kommet. Glæder mig til at komme igang med Lille DROPS bolerojakke med Bølgemønster i ”Vivaldi” - http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...attern_content

    Men når jeg læser mønsteret står der at M1 skal strikkes til færdige mål. Jeg læser det som om at M1 skal strikkes indtil ærmgabet, er det rigtigt?
    Når jeg gør det syntes jeg ikke mønsteret passer - hjælp......
    Der er også en mønster del der hedder M2, hvornår skal det strikkes?

    Håber der er nogen der kan hjælpe

    mvh
    mette d

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jeg læser det sådan, at det er bærestykket der strikkes efter M2, for at få taget ind deropad.

    Det er en skøn model du har valgt.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mette d Se meddelelser
    Nu er opskriften i hus og garnet er kommet. Glæder mig til at komme igang med Lille DROPS bolerojakke med Bølgemønster i ”Vivaldi” - http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...attern_content

    Men når jeg læser mønsteret står der at M1 skal strikkes til færdige mål. Nej


    Bølgemønster: Se diag M.1 og M.2. Diag viser mønst set fra retsiden.

    Citat:
    Derefter strikkes M.1 med 5 kantm i hver side som strikkes ret på alle p til færdig mål det er kun de 5 kantm der strikkes ret til færdig mål– se diag for rigtig str.= HUSK OGSÅ DET for at det passer

    Sæt 1 mærketråd i den 40.-49.m ind fra hver side = 68-86 m mellem mærketrådene på rygstk - lad mærketråden følge med op. Når arb måler ca 22-23 cm - afpas således at næste p er sidste p i M.1 - lukkes der 11-15 m af i hver side til ærmegab (dvs m med mærketråd + 5-7 m på hver side af denne) = 34-41 m tilbage på hver forstk og 58-72 m på rygstk. Læg arb til side og strik ærmerne. Værd om hyggelig med at tælle rigtigt.

    Ærme: Ærmet kan strikkes i 2 forskellige længder, se måleskitse. Modellen på billedet er strikket med det korteste ærme.
    Slå 46-58 m op over 2 pinde nr 5,5 med Vivaldi. Træk den ene p ud, fordel m på strømpep 5,5 og strik rundt. Sæt 1 mærketråd i beg af omg = midt under ærmet. Strik 1 omg ret og 1 omg vrang. Derefter strikkes M.1 - husk diag for rigtig str. Når arb måler ca 5 eller 15 cm - afpas således at næste p er sidste p i M.1 - lukkes der 12-14 m af midt under ærmet = 34-44 m tilbage på p. Læg arb til side og strik 1 ærme til.

    Bærestk: Sæt ærmerne ind på samme rundp som ryg- og forstykke hvor der er lukket af til ærmegab = 194-242 m. Nu strikkes der og tages ind efter M.2 men de yderste 5 m i hver side fortsættes som før - 1.p = retsiden. Når M.2 er strikket 1 gang i højden er der 98-130 m på p. Fortsæt de 4 øverste p i M.2 til arb måler 19-21 cm fra der hvor ryg- og forstk og ærmer blev sat på samme p. Derefter strikkes der 1 p ret fra retsiden samtidig med at der tages ind jævnt fordelt til 84-100 m (der tages ikke ind over forkanten). Strik 1 p ret fra vrangen og luk derefter løst af med ret fra retsiden - for at aflukningskanten ikke skal stramme laves der omslag efter ca hver 6.m samtidig med at der lukkes af (omslagene lukkes også af).





    Jeg læser det som om at M1 skal strikkes indtil ærmgabet, er det rigtigt? Ja, husk de 5 kant masker i siderne.

    Håber du fortæller os hvordan det går, når du har ærmerne sat til
    god strikke lyst.
    eller skriv igen
    Når jeg gør det syntes jeg ikke mønsteret passer - hjælp......

    13-diag (3).jpg den lille str.148 m = 5 kantm , mønster 23 m gange 6, 5 kantm




    Der er også en mønster del der hedder M2, hvornår skal det strikkes? i bærestykket når du har ærmerne sat til.

    Håber der er nogen der kan hjælpe

    mvh
    mette d

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2013
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    11
    har fået det til at virke og passe sammen. Vender nok tilbage når jeg kommer længere frem ;-)

    Så tak for hjælpen, det er rart at kunne søge hjælp

    mvh
    mette d

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Glæder mig til at følge dit arbejde...

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2013
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    11

    Det færdige resultat.

    Her er det færdige resultat, mangler kun noget at lukke den med
    Tak for hjælpen til jer
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Den er blevet rigtig fin, det er vidst en opskrift man ikke skal være bange for at strikke, når resultatet bliver så flot

  8. #8
    nette strik Gæst
    Den er så flot, god konfirmation.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Hvor er den dejlig.

    Må jeg også bruge dine billeder til forsidebilleder?
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    20 Oct 2013
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    11
    ja, forside... hvor? ;-)

    mvh
    mette d

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •