Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 69

Emner: Hundeuld bluse opskrift der kan bruges til meget

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Hundeuld bluse opskrift der kan bruges til meget

    Jeg har lavet denne bluse opskrift.

    1. Meget nem at strikke.
    2. Man kan bruge det garn man lige har .
    3. Nem at lave om på strørrelserne .
    4. Med ærme eller uden.
    5. Ikke mange ender at hæfte
    6. Hurtig færdig

    Al garn kan bruges

    Her er brugt Senso bomuldsgarn fra hostrik.dk 50 gram løbelængde 162m
    rund pind nr 3 = mayflover kan også bruges. der er brugt 5 nøgler af 50 gram.

    Vi begynder foroven på en str Large :

    Slå 120 masker løst ( brug evt. pind 4 at slå op med for det må ikke værer stramt ) op på rundpinde, og strik 2 omgange ret.

    OBS ! Pas lige på når du strikker den første pind, at du ikke har snoret maskerne, det kan du kontroler når du begynder på pind nr 2, så kan man fint nå at dreje den endnu.

    På næste pind tag 1 maske ud strik 20 masker = med ærmet,
    tag 1 maske ud strik 40 masker = forstykket
    tag 1 maske ud strik 20 masker = det andet ærme
    tag 1 maske ud strik 40 masker = ryggen.
    Strik nu 1 omgang ret, hvor du sætter 1 tråd/sikkerhedsnål i de 4 udtagningerne.
    billed 1.

    Næste omgang og de efterfølgede hver 2 omgang - tag en maske ud på hver side af den maske ( hvor sikkerhednålen sidder ) ialt 8 masker mere for hver omgang.

    Sådan forsætter du til den længde du vil have skulderen, her har jeg gjort det 20 gange = imellem udtagningerne 60 masker på hver ærme og 80 masker + de 4 masker hvor vi tog ud på.
    billed 2.

    Nu lukker du løst for de 61 masker . strikker over forstykket til det andet ærme, lukker igen for de 61 masker.
    Strikker videre kommer over til de første masker de lukkede, nu slå du 16 masker op, strikker videre over ryggen, og slå igen 16 masker op , og nu strikker du bare glat lige til den længde du gerne vil have.
    KUN 2 ender at hæfte, kan det værer nemmer

    Spørgsmål:
    Hvordan laver jeg den større og mindre ?
    Ved at reguler maske antalet du slår op foroven, men husk det skal altid kunne deles med 4 .

    Man kan også reguler hvor mange masker der skal slåes op under ærmet, er det til en der næsten ingen barm har eller en dreng, slår man bare mindre masker op under ærmet..

    Jeg opfordre jeg til at lægge jeres model af blusen herind i dette emne, så vi kan se hvordan du lige fik lavet din.

    Og har du spørgsmål, så læg dem også her.

    Der vil komme opskrift på et ærme også, hvis man vil lave den til vinter.

    Copy rettighederne giver jeg til rokken.dk - dvs. du kan tage opskriften lige så meget du har lyst, men du må ikke lægge den ind andre steder.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Den første jeg lavede

    Her er den første jeg lavede, efter opskriften i indlæg nr 1

    Der er brugt Senso bomuldsgarn fra hostrik.dk 50 gram løbelængde 162m
    rund pind nr 3 = mayflover kan også bruges. der er brugt 5 nøgler af 50 gram.

    Jeg har her valgt at lavede så kanterne ruller.
    og der er lavet en hul række (slå om - 2 ret sammen) på hver 5 pind i bærer stykket..
    Afsluttede med et par pinde , så ærmet også kan rulle.

    Jeg har lavet en hul række fornede under busten ( den hvide) efter ønske af brugeren. Hun vil sætte forskellige ting i den hulrække.

    Der er afsluttet med 2 hulrækker fornede, for at blusen ikke ruller ved brug,
    Hul mønsteret forned og midt på, er det sammen som toppen, jeg har bare "indhegnet" hul rækken, med 3 rækker vrang op hver side.

    Altså:
    3 vrang omgange
    1 ret omgang.
    1 omgang med hul mønster ( slå om 2 masker sammen )
    1 omgang ret
    3 omgange vrang
    osv.

    men for at få rulle effekten hele vejen igennem trøjen, er der strikket et par omgange vrangmasker og så 2 omgange ret masker fornede, dermed rulle effekten uden den ruller.
    Lige ledes har jeg lavet nogle omgange vrang masker oppe ved bære stykket for rulle effekten.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Neeeeeeeeeej 33 omgange og så finder jeg ud af, at jeg har snoet skidtet, da jeg samlede maskerne - forbaskede rundpind
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    WAUW siger jeg bare......

    Den skal lavet engang, den er SUPER SØD....
    supersine669

    carpe diem

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Min hedder "Jordbær med fløde" Hvad hedder din mon?
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja tja hvad skal vi døbe den grønne, under de omstændigheder den er blevet til, kan det vel ikke blive til andet end håb..

    Den nye må komme til at hedde rasodi in blue.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Vordingborg - Sydsjælland
    Indlæg
    162
    Rigtig smart opskrift og bluse - den kan jo varieres i det uendelige med mønstre og farver

    Kommer det ikke til at minde om en raglan strikket oppefra?
    Birdie4760
    nu osse med strikkemaskine

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Det er bare en raglan model oppe fra, du kan såmen starte med en krave hvis du har lyst, men den er meget nem, også fordi du bare kan strikke, og hvis det er til andre, så kan man vente med målene til man næsten er færdig.

    Man kan også reguler hvor mange masker der skal slåes op under ærmet, er det til en der næsten ingen barm har eller en dreng, slår man bare mindre masker op under ærmet..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2007
    Geografisk sted
    Aalborg
    Indlæg
    197
    Den er rigtig sød, tak for opskriften

    Måske det skal være det næste projekt, når jeg en gang er færdig med den sommertop jeg er begyndt på ;-)
    Knus Anita aka Puskram
    Mine interesser: perlesyning, broderi, strik, maleri og også snart knipling! Se min hjemmeside for mere.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja ikke Man sidder helt bidt af de her masker og okser derud af med kontrastfarven og lidt mønster og skal så liiiiiige rette skidtet ud...

    Men denne gang har jeg tjekket og dobbelttjekket. Så den er klar til at tage med på udflugt idag!
    Sidst redigeret af rokken : 17-06-2007 kl. 20:21 Årsag: rokken har slettet citat
    og Julemor

Side 1 af 7 12345 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •