Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Maskin-sy-mønstre til 7-årig

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Sep 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    4

    Taler Maskin-sy-mønstre til 7-årig

    Min skønne datter har taget hul på en ny æra, nemlig symaskinen. Jeg har fået min gamle Singer renoveret og hun har i dag lystigt syet 4 poser, en bamse og selvfølgelig en syprøve til mors gemmer ;)

    Så kom jeg til at foreslå hende, at hun kunne sy til skolens julebasar - dvs. hun skal være færdig med en bod om en måned foruden alle de andre ting hun laver til daglig.

    Så nu håber jeg virkelig, at der er nogen der har en god idé til noget man kan lave med sådan en symaskine (som kun kan sy helt almindelige sting med fast afstand - så ingen zigzag eller skiftende længder - hvis noget skal zigzagges i kanten kunne jeg måske godt overtales, men omvendt vil det være fedest hvis hun kunne lave noget helt selv).

    Håber på et simpelt forslag så hun kan masseproducere et eller andet - og folk vil synes det er så sødt, at de vil betale en masse

    - forresten så skal materialeprisen helst være ultralav - for jeg tror ikke vi kan tage meget mere end 5-10 kr for en ting.

    Mvh. Susanne
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2007
    Geografisk sted
    Langeskov, Fyn
    Indlæg
    22
    Hvad med "muleposer"/ indkøbsnet?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Jule-filtfigurer - 2 spejlvendte klippes (evt. to forskellige farver), sys næsten hele vejen rundt, fyldes ud med vat og det sidste sys til. Og så lige en tråd til ophæng. Voila, det kan hun da hurtigt klare, hun ser i hvert fald ud til at have gå-på-mod! :)

    Fx. hjerter, kræmmerhuse (simpel, spids trekant), svampe og slikstokke (stribet stof).

    Og ja, jeg tænker sømmen ud. Tror, det kan laves flot med fx. rødt hjerte med hvid syning osv.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Sep 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    4
    Tak for fint input - og ja, så behøves jeg jo ikke et mønster, når ideerne er så simple. Tror det bliver julehjerter med hvid satinbånd til ophæng - for muleposerne bliver for besværlige for hende at håndtere, når nu hun skal dreje rundt med den ene hånd.
    - og jeg havde helt glemt filt :) Det er fast og godt at sy i!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er hun sød som hun sidder der med sin første symaskine, man bliver helt blød om hjertet.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Feb 2009
    Geografisk sted
    Brønshøj
    Indlæg
    47
    Hvad med at finde nogle nemme mønstre på dukketøj? Der er f.eks. nogle meget simple barbiemønstre på denne side:

    http://embyquinn.tripod.com/dollpats.html

    Min datter (som nu er 8) har syet mange nederdele m.m. i filt som ikke trævler. Hun har sat velcro lukning på med limpistol - hvis din datter er så ferm som det ser ud kan hun måske også sy det på selv?

    Du kan finde mange gratis mønstre på dukketøj på nettet

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af FestinaLente Se meddelelser
    Tak for fint input - og ja, så behøves jeg jo ikke et mønster, når ideerne er så simple. Tror det bliver julehjerter med hvid satinbånd til ophæng - for muleposerne bliver for besværlige for hende at håndtere, når nu hun skal dreje rundt med den ene hånd.
    - og jeg havde helt glemt filt :) Det er fast og godt at sy i!
    Man kan også bruge altmulig klude (rengøring) som filt
    supersine669

    carpe diem

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •