Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Sådan laves en baby nisse

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Sådan laves en baby nisse

    Linda

    Hej hvis i er interesseret, så er her i grove træk hvordan en nissebaby laves.
    1. sådan bliver den
    2. Hoved er ved at blive lavet
    3. Her har de været i ovnen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Linda

    Ok, så prøver jeg lige at beskrive så godt jeg kan.
    1. Man starter med at blødgøre en klump cernit, ved at ælte den i hænderne.
    2. Med kagerulle rulles en pandekage 3-4 m.m. tyk.
    3. En strypor (flamingo) kugle, skæres et indhak og beklædes med pandekagen.
    4. Nu er det en god ide at sætte kuglen på en holder, brevordner eller stegetermometer egner sig glimrende til formølet. hvis man holder den betrukne kugle i hånden , kommer det ud af facon, cernit bliver for blød af håndvarmen.
    5. Nu former man ansigt, start med at sætte en lille tut på som næse.
    6. Prik næsebor, lav en mund, lukkede øjne markeres, åbne åjne- en forbagt/kogt hvid cernit kugle prikkes ind hvor øjnene skal være.
    6. Så skal det lille pus også have ører, en lille cernit kugle trykkes flad, skæres midt over, vupti 1 i hver side af hovedet, prik øregang.
    7. Når man synes hovedet er ok, tages det forsigtigt af holderen og en lille klump sættes på som hals.
    8. En træklods med et lille søm i er en god ting at sætte hovedet på i ovnen, så er der også hul, til montering af kroppen.
    8. Hænderne formes som en oval pølse, tryk hænderne lidt fladere end håndleddet, skær 4 fingre på det flade stykke,
    9. Fødder laves på samme måde som hænder lidt mere aflang og anklen trækkes opad.
    10. Sæt et kraftig stykke ståltråd, eller en knappenål i hænder og fødder, så der bliver hul til monterin af arme og ben.
    11. Så er nissen klar til bageovn 15 min 120/130 grader, husk endelig ikke varmere, så kan cernit udvikle giftige dampe.
    12. klip 3 stykker figurreb, 2 samles med tråd, 2/3 skal ikke snøres sammen, det er til ben,
    13. Det tredje figurreb sættes tværs over for oven, forestil dig skulder og arme, samles med tråd.
    14. figur rebet er nu samlet så det ligner en tændstik mand uden hovede, denne beklædes med pladevat.
    15. Hovede hænder fødder limes på,
    16. Mal øjne, lim hår på.
    17. strik eller sy nissetøj, klæd barnet på og du har en nisse.


    Håber det er nogenlunde forståeligt, eller spørg.
    Det er nemmere at lave en nisse, end beskrive en.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 5.jpg (18,9 Kb, 50 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Hold da helt op Linda.. det er jo lige før en som jeg nu også kan komme til at finde ud af det
    Men jeg tror nu også der skal et godt "øje" til, for at få liv i ansigtet.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Bare klø på, jeg underviste nogle pensionister i det, de klagede også over, at det var hård for fingrene.
    Men istedet for at ælte, kan du bare sidde og varme cernittten i hånden, til det bliver blødt.
    De pensionister jeg underviste, brugte noget der hedder sculpey, jeg ved ikke om det er stavet rigtigt, det er MEGET blødere.
    Jeg synes bare det er svært at forme, når det bliver så blødt.
    Jeg bruge at stille hovedet(ikke mit eget) ind i køleskabet hvis det bliver for blødt, så kan jeg bedre arbejde med det.
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Ja så har nissebørnene været i ovnen, og er blevet monteret. Der mangler lige en tot hår, hæfte ender og et par bukser.
    Den Lille baby, er det nissebarn fra vandrehistorien, som nu er hjemløs, den blev skilt fra sin rok med det brækkede ben, men den har ladet mig fortælle, at den så brændende ønsker at bo hos hundeuld.
    Den synes den kender hende fra de historier rokken fortalte når de vandrede i mørket.
    Så den lille baby bliver sendt, "hjem" til sin mor.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 6.jpg (20,5 Kb, 25 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Trækker lige denne frem i lyset
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den her trænger også til at kigge frem igen.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •