Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Så skete der endelig lidt :-)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43

    Så skete der endelig lidt :-)

    Jeg har gået meget længe og haft lyst til at komme i gang med noget håndarbejde igen, men har totalt undervurderet hvor meget (lidt) tid man har til sig selv når man først har fået børn.
    Men nu er den bette efterhånden på vej til de 2½ år og så fik jeg lyst til at hækle en rigtig sød ugle hue til hende. - Og nu er der også lidt mere tid til det igen.

    I første omgang er det blevet til en prototype, for jeg ville lige være sikker på at det var noget jeg kunne finde ud af inden jeg styrtede ud for at købe garn, men den er egentlig meget nem og hurtig at lave og så synes jeg den er rigtig sød.
    Dog blev den lidt lille så det er kun dukken der kan passe den..

    Er det rigtigt at hvis man køber en større hæklenål og garn der passer til en større hæklenål, så behøver man ikke justere på opskriften, men så bliver huen automatisk større?


    Hvis der er andre der skulle have lyst til at lave sådan en hue, så har jeg fulgt denne video på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=vAYSltApxLs
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det er en sød hue og en god vejledning på youtube. Du kan godt vælge tykkere garn og nål, men så bliver huen noget tungere og kraftigere. Hvis du vil beholde den samme 'kaliber' kan du vælge at hækle en omgang eller to mere med udtagninger oven på hovedet og evt. et par omgange mere rundt om hovedet før du hækler øreklapper på.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43
    Inge K - Ok så vil jeg måske prøve det i stedet, som du foreslår :-)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43
    Så lykkedes det også at lave en større version af huen til min datter! Det er første gang jeg har lavet noget der skal passe i en bestemt størrelse, så jeg er rigtig glad for at den sidder så fint på hende

    Her er et par billeder så i kan se resultatet. - Det ser ud som om øjnene ikke sidder helt i midten som de skal, men jeg tror måske huen blev drejet lidt da vi tog billedet.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43

    Hæklet elefant! Så lykkedes det!! :-D

    Efter at have hæklet uglehuen var det som om der faldt nogle brikker på plads ift. amigurumi som jeg tidligere havde forsøgt at fatte uden held.

    For ca. 2 år siden skrev jeg et indlæg herinde om at jeg havde købt en opskrift på en hæklet elefant som jeg ville prøve at lave, men jeg kunne overhovedet ikke finde hoved og hale i det.

    Nu sidder jeg så med det færdige arbejde. Det tog mig omkring en måned fra start til slut (mest fordi der ikke var tid til at sidde med den hver dag).

    Dog har jeg lavet en del fejl kan jeg se. Men til næste gang går det nok bedre. :-) Det bliver en julegave til min datter, så jeg nåede det lige :-)

    Resultatet ser I her. (Jeg var nødt til at fjerne baggrunden fra billedederne så rodet på mit skrivebord ikke kan ses )
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    31 Jul 2011
    Geografisk sted
    Hobro
    Indlæg
    43

    Glædelig jul allesammen!

    Den stakkels elefant kom lidt til skade juleaften da den blev efterladt uden opsyn og familiens hund sneg sig til at tygge lidt på den

    Må nok indrømme at jeg blev lidt ærgerlig fordi den tog så lang tid at lave, men heldigvis gik det kun ud over dens ene øre og halen, så jeg har nu hæklet et nyt øre til den og skiftet det ud med det spiste øre og amputeret halen.

    Havde hunden nu tygget hul på maven så var det nok ikke så nemt at redde den. (Elefanten, ikke hunden ;-) )

    Og så vil jeg lige vise jer anden og kaninen som jeg egentlig lavede før elefanten, men det er først nu jeg har fået taget billeder af dem.

    Håber I har haft en god jul!
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •