Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Hvilket stof kan anvendes?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2013
    Geografisk sted
    Sdr. Ørum
    Indlæg
    2

    Hvilket stof kan anvendes?

    Jeg har ikke prøvet at lave patchwork før, men jeg har så mange stofrester til at ligge, som jeg ikke nænner at smide ud. Dette kan nu blive grunden til at starte... Jeg elsker at genbruge og smider så lidt ud som muligt. Jeg har div stofrester og gammelt tøj, som i ny og næ bliver forvandlet til noget nyt.

    Jeg vil nu høre hvad jeg kan bruge til patchwork og hvad det er "no go"

    På forhånd tak for svar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg er ikke selv patchworker, men vil da mene, at man kan bruge nær sagt alt i patchwork (deraf navnet jo)

    Og jeg mener, at "Brumby" herind fra, på et tidspunkt har lavet et tæppe af gamle arvede tekstiler...prøver, om jeg kan finde linket til hendes billede.

    Her kan du se hendes tæppe:

    http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=24484
    Sidst redigeret af bubbihund : 28-09-2013 kl. 21:09 Årsag: Link fundet
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Nora Gæst
    Det mest almindelige er at bruge bomuld. Det patchworkstof man køber er bomuld.
    Jeg syr patchwork og er stor tilhænger af ideen om, at genbruge stof. Jeg køber derfor ofte dynebetræk, lagener, duge og gardiner i genbrugsbutikker. Det koster ikke ret meget og man får rigtig meget stof.
    Min erfaring er, at det skal være noget som ikke har stræk i (f.eks. elastan eller jersy) eller som er meget "levende" (f.eks. viskose eller satin), så det ikke "holder" formen.
    Det må heller ikke være jeans eller møbelstof, da det for tykt (det er til gengæld super til tasker/poser). Der kan godt være en forskel i tykkelse på stoffet, men alt for stor forskel i tykkelsen er ikke godt.

    Håber dette hjælper dig videre. Held og lykke med det.
    Nora

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Sep 2013
    Geografisk sted
    Sdr. Ørum
    Indlæg
    2
    Mange tak for svar...
    Nu kan jeg vist godt prøve mig frem med mit første lille patchwork projekt...

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •