Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 29 af 29

Emner: Strikkelenes sokker (færdige strømper)

  1. #21
    nette strik Gæst
    Lene, dejligt du vil være med i marathonen. der mangles jo vanter rundt omkring, vinter kommer jo nok snart.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Så fik jeg min computer tilbage og jeg kan nu kommer rigtigt på Rokken igen. Og se alle jeres billeder.

    Jeg strikker stadig løs på 2 par sokker og marathonvanterne.

    Jeg prøver lige at lægge et billede ind af et sokkeskaft. Var nødt til at lave lidt om på farverne, da det blev for blegt. Det er nok for tæt på. Tog det på benet.

    Øv, det må jeg ikke.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu har jeg taget nogle nye billeder af dem. De, jeg tog på mine ben, blev ikke gode.

    Mon I kan se disse? Mønsteret hedder Mandarine vines.

    Billede0036 (406x428).jpg

    Billede0037 (480x640).jpg

    Jeg prøvede at gå lidt tættere på på billede nr. 2. Det blev temmelig lyst af det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg tillod mig at strikke lidt på mine sjove sokker i går aftes, da mine hænder og fingre blev trætte af at strikke rib på vanterne.
    Pludselig knækkede den ene strikkepind i enden af (det er heldigvis nogle af de gamle metalpinde). Den har nok været slidt.

    Jeg fandt en ledig wire og et par knit pro 3½ og er nu ved at flytte alle maskerne over på den.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Citat Oprindeligt indsendt af cubik Se meddelelser
    Godt begyndt.....det lyder til at være et rent puslespil du har gang i

    Glæde mig til at se fortsættelsen uden rystelser
    Tak Cubik!
    Du gav mig lige en ide til et navn til sokkerne. Kan man ikke godt kalde dem "Jigsaw" (puslespil på engelsk) sokker?

    Mønsteret er på 12 pinde og hver gang, jeg har strikket pind 12 stiller jeg tælleren tilbage til pind 1 igen. Efter Ups ribben strikkede jeg 2 pinde ret, så jeg kunne tage de 3 masker ind fra 67 til 64 masker og en pind vrang. Det svarer til pind 10, 11 og 12 i mønsteret. Pind 9 skal være vrang hele vejen hen. Ellers er det skiftevis *1 ret, 1 løs af med garnet foran, 1 ret, 1 vrang* hele vejen rundt. Næste pind hedder: *1 løs af med garnet bag, 1 ret, 1 løs af med garnet bag, 1 vrang* gentages hele omgangen hen. De 2 pinde gentages over 8 omgange. Det er faktisk et temmelig nemt mønster at huske.

    Jeg regner med, at jeg kan fortsætte med mønsteret fra skaftet ud på oversiden af sokkerne (indtil jeg skal tage ind til tåen) og så ellers glat nedenunder.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nu var jeg lige så glad for, at jeg var ovre hælene og begyndt på fødderne. Så kom jeg til at tabe en maske her til aften, mens jeg så Arvingerne. Det er vist ikke tv-venlige sokker. Nu må jeg lidt tilbage og finde masken igen inden jeg kan fortsætte.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg fandt ikke masken, men samlede en ny maske op og strikkede drejet ret. Det ses ikke i det specielle mønster.

    Jeg er også ved at strikke mig et par ragsokker af noget fint Robust garn fra Sandness. Der har jeg også haft lidt problemer. Bl.a. fik jeg strikket 14 cm fra jeg er færdig med at tage ud ved tæerne til jeg skulle begynde at tage ud til de ekstra masker til hælen. Men det viste sig, at det stykke blev for bredt. Da jeg havde strikket det første hæl, fandt jeg ud af, at strømpefoden blev for lang. Altså pillede jeg op til stykket var 10 cm og nu har foden en passende længde. Det var jo, fordi det er tykkere garn og tykkere pinde. Så en anden gang skal jeg strikke stykket 10 cm og ikke 14 cm.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Færdige sokker. De er skønne at have på. De er lidt spidsere i tæerne end på billedet i bogen.

    Mønster: Rib: Oops, skaft: Mandarin Vines, Fod: Short-row heel with classic toe. Gætter på, det er det samme som "timeglas hæl" og rund tå.

    Socks à la carte 1 001 (533x640).jpg Socks à la carte 1 002 (640x478).jpg Socks à la carte 1 004 (640x480).jpg

    Garn: Strømpegarn Print fra Bumbo. Pind 3 i rib og fod, pind 3½/4 i skaft. Derfor ser strikningen i skaftet lidt grovere ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Åh, dem vil jeg snart strikke nogle flere af fra den bog.

    Det er denne her. Det gamle link virker ikke mere:

    https://www.google.com/url?sa=i&url=...G0Qjhx6BAgAEAw

    Der er så mange sjove kombinationer af kanter, skafter, og hæl, fødder og tæer i den bog.

    Måske kan nogle af dem også bruges til vanter.

    Jeg har lige taget nogle nye fotos af bogen. Der er en opskrift på hver foto på flip siderne.

    SDC11823 (2).jpg

    Eksempel på sammensætning af flip siderne:

    SDC11824 (2).jpg

    SDC11825.jpg
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •