Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Mayflower Elegance

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2013
    Geografisk sted
    Korsør
    Indlæg
    4

    Spørgsmål Mayflower Elegance

    I går var jeg ude og købe en del nøgler af dette mærke, da jeg gerne vil strikke en uldtrøje til mig selv....
    Jeg kommer så hjem og ser på mayflowers hjemmeside, og falder så absolut ikke over en opskrift jeg bryder mig om... øv øv øv....

    nu sidder jeg så her med 8 nøgler garn og mangler en opskrift...

    jeg kiggede så på hjemmesiden igen og fandt en opskrift men med english tweed...

    Da jeg er rimelig ny i det her strikke noget aner jeg ikke om jeg kan bytte opskriften ud og bruge mit elegance garn...

    Nogle erfarne der kan hjælpe, eller evt foreslag til anden opskrift.... gerne en med noget mønster, da jeg kører ens farve hvilket godt kan blive noget så kedeligt i glatstrik....

    mit mayflower elegance er 35% uld 65% acryl 50g = 150meter... 23m = 10cm på en str 3,5-4 pind.

    opskriften jeg har fundet mayflower English tweed Nr. 1270/1

    pind 5,5... 75%uld 25% viskose... 14m = 10cm 20pinde = 10cm


    Hjæææææææææææælp

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Prøv at se om du ikke kan finde en opskrift på Drops, der passer med strikkefastheden.

    http://www.garnstudio.com/lang/dk/kategori_oversikt.php
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Den opskrift du har fundet, bliver svær at få til at passe med strikkefastheden på dit garn.

    Prøv som Bedstemor skriver at gå ind på garnstudio og se, de har rigtig mange gode opskrifter. De deler deres garn op i kategorier efter tykkelse, find den kategori der passer til dit garn. Dette kan du bruge til at sortere efter, så du kun ser de relevante opskrifter

  4. #4
    nette strik Gæst

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2013
    Geografisk sted
    Korsør
    Indlæg
    4
    strikkefastheden er det 23m eller....?? går man efter pinde str....

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2013
    Geografisk sted
    Korsør
    Indlæg
    4
    ih gud nej, endelig ikke noget med knapper...

  7. #7
    nette strik Gæst
    Du skal lave en strikkefastheds prøve, der er ingen der strikker ens, derfor en det en rigtig god ide at lave det først.
    http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/strikkeproever.php

    det er meget at læse det ved jeg godt, men det er det vær, du vil lære en masse nyttigt.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    30 Aug 2013
    Geografisk sted
    Korsør
    Indlæg
    4
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Du skal lave en strikkefastheds prøve, der er ingen der strikker ens, derfor en det en rigtig god ide at lave det først.
    http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/strikkeproever.php
    okay jeg takker.. og prøver mig frem.. :)

  9. #9
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Frøken Sommer Se meddelelser
    strikkefastheden er det 23m eller....?? går man efter pinde str....
    Når du har bestemt dig for en opskrift: skal din strikkefasthed passe til den der står i opskriften. lav en prøve.

    hvis den ikke passer i mål, skal du gå op eller ned i pind str. og lave en ny prøve indtil du finder den rette pind str.

    Håber du skriver hvilken opskrift du vælger til dit garn, så er vi helt sikkert flere der gerne hjælper en nybegynder på rette vej.
    God strikke fornøjelse.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •