Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: opbevaring af plasposer

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285

    opbevaring af plasposer

    Mit køkken er ikke ret stort, derfor synes jeg nu, at det er spild af plads, at bruge en hel skuffe til indkøbsposer.

    Derfor er spørgsmålet, om der er nogen der ligger inde med en god ide til syning af en plastposeholder. Må gerne være syet af strikket materiale.

    Jeg har prøvet at have en rund syet pose, men den flyder hurtigt over. Derfor kunne jeg godt tænke mig en mere firkantet model, som jeg så kunne hænge på en væg under bordet.

    Ja jeg ved godt at vi ødsler med poser, men det bliver nok ikke anderledes, selvom jeg bruger dem til skraldeposer, så er der perioder hvor der flyder over med dem.
    de venligste hilsener fra
    hulda

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Jan 2013
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    6

    indkøbsposer der ikke fylder

    Du kan lægge poserne sammen i en trekant så fylder de ikke ret meget.
    Du starter med at lægge den sidde mod side ,dety gør du en gang mere så tager du fra bunden og laver en lille opbuk og laver trekanter op til næsten hanken det stopper du ned i revnen så fylder de ikke ret meget

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Genialt - tak for den ide.

    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her er en film om det på dansk http://www.youtube.com/watch?v=M6qNo5PLYp8
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    NextLevel Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hulda Se meddelelser
    Mit køkken er ikke ret stort, derfor synes jeg nu, at det er spild af plads, at bruge en hel skuffe til indkøbsposer.

    Derfor er spørgsmålet, om der er nogen der ligger inde med en god ide til syning af en plastposeholder. Må gerne være syet af strikket materiale.

    Jeg har prøvet at have en rund syet pose, men den flyder hurtigt over. Derfor kunne jeg godt tænke mig en mere firkantet model, som jeg så kunne hænge på en væg under bordet.

    Ja jeg ved godt at vi ødsler med poser, men det bliver nok ikke anderledes, selvom jeg bruger dem til skraldeposer, så er der perioder hvor der flyder over med dem.
    Jeg har altid et par stykker liggende i handskerummet i bilen, så behøver jeg ikke købe nye hver gang jeg handler ;0)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Jeg har prøvet mange modeller, også det "rør" man kan købe (fik det foræret), til at hænge på væggen, hvor man kan trækken en pose ud forneden. Intet af det har virket.

    Men en foldekasse, det virker, der skal poserne bare foldes een gang, de små slet ikke, og den har jeg stående ovenpå et skab i mit bryggers. Den kan jo også stå under et bord, seng, ovenpå vaskemaskine o.s.v.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Færøerne
    Indlæg
    285
    [
    Men en foldekasse, det virker, der skal poserne bare foldes een gang, de små slet ikke, og den har jeg stående ovenpå et skab i mit bryggers. Den kan jo også stå under et bord, seng, ovenpå vaskemaskine o.s.v.[/QUOTE]

    Hej missemor tak for svaret. Men hvad er en foldeksse? Har den et andet navn også -måske. Sommetider kniber det med det danske desværre.

    Har du nogen ide om hvor jeg kan finde et mønster til at sy en taske/pose til at hænge op på væg?
    de venligste hilsener fra
    hulda

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er de plastikkasser, man kan købe. De er klappet sammen og kan klappes ud, når man skal bruge dem. Dem har jeg nogle stykker af.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Og de fås også en mindre størrelse, der fint kan bruges til formålet og ikke fylder nær så meget. Med og uden hanke.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Citat Oprindeligt indsendt af hulda Se meddelelser
    [
    Men en foldekasse, det virker, der skal poserne bare foldes een gang, de små slet ikke, og den har jeg stående ovenpå et skab i mit bryggers. Den kan jo også stå under et bord, seng, ovenpå vaskemaskine o.s.v.
    Hej missemor tak for svaret. Men hvad er en foldeksse? Har den et andet navn også -måske. Sommetider kniber det med det danske desværre.

    Har du nogen ide om hvor jeg kan finde et mønster til at sy en taske/pose til at hænge op på væg?[/QUOTE]


    Som andre har svaret, en plastickasse der kan foldes sammen, fås i både Jysk, Jem & Fix, Harald Nyborg og såmænd og i Kvickly. Man kan også bruge nogle lidt smartere "tasker", der også kan foldes ud, og fås i mange farver. Priser fra 15 til 50 kr.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •