Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 16 af 16

Emner: Hjælp til opskrift

  1. #11
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mettekorn Se meddelelser
    Da jeg ikke kan finde ud af at få opskriften herind(jeg har prøvet mange gange og når vinduet er åbent ligger der ca. 6 opskrifter, men intet sker) tro ikke du må ligge den ind her
    Der står: slå 160 m op med strikkeopslagning - der startes på ryggen, hvor der så bliver taget m ud til 239m. Strik herefter 3 r/3 vr rib på 32 p.
    Der hvor jeg så ikke forstår det er deling til forstykker: strik i alt 32 p rib, og del nakken til de 2 forstykker således: Strik 118 m rib, 1 vr løst af, lad næste m glide af p, og lad den løbe, sæt den løse m på venstre p igen og strik 2. m ret bagom den løse m, strik derefter den løse m ret. Lad begge m glide af p og strik resten af m. De 2 snoede m er nu kantmasker i halsudskæringen og strikkes r fra retsiden og vrangsiden.
    Hvor langt skal skal den m glide af p???
    Står der ikke noget om løbemasker et andet sted i opskriften?????

    det må der simpelthen gøre...

  2. #12
    nette strik Gæst
    Nu da jeg har set opskriften:

    Samling af arbejdet:
    der er det forklaret med løbemaskerne.

    Den maske skal glide helt ned, det er den du tager løst af der skal strikkes.

    Håber det hjælper dig.

  3. #13
    nette strik Gæst
    Fandt dette indlæg. http://uldbegavet.blogspot.dk/

    blot for du ikke mister modet.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har før prøvet at strikke noget med løbemasker. Da skulle jeg ligesom "låse" løbemaskerne nede i bunden, før jeg kunne lade dem løbe. Så løb de kun derned til, hvor jeg havde låst dem.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg har før prøvet at strikke noget med løbemasker. Da skulle jeg ligesom "låse" løbemaskerne nede i bunden, før jeg kunne lade dem løbe. Så løb de kun derned til, hvor jeg havde låst dem.
    Ja, nemlig Lene; her er løbemasker over omslagene i denne super gode opskrift fra GEILSK

    Et sjovt og spændende mønster, men også en udfordring, det er med at holde tungen lige i munden, og være meget nøjagtig.

  6. #16
    nette strik Gæst
    Efter at have set opskriften, kan jeg nulave en lidt anden formulering, som jeg håber hjælper dig.

    deling til forstykker, strik fra retsiden: 118 m i rib
    tag 1 vr løs over på højre pind
    lad næste maske glibe af pinden, den skal ikke bruges mere, den skal bare løbe ned (som en tabt maske.)
    sæt den løse maske over på venstre pind igen
    og strik nu den anden maske der er på venstre pind bagom den løse m, men lad den blive på pinden
    strik nu den løse maske ret, lad begge masker glide over på højre pind.

    nu har du en løbe maske, og de to ret masker er snoet. her skal arbejdet deles til hver skulder strikket færdig hver for sig.

    Gav det mening??
    kh
    nette
    http://rokken.dk/forum/attachment.ph...1&d=1378068839

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •