Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Hjælp til opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28

    Hjælp til opskrift

    Hej.

    Er der nogen der kan hjælpe mig med en opskrift? Jeg har slået masker op og strikket 32 p reb og så skal det deles, men hvordan gør jeg det? Jeg har lagt opskriften ind..
    Håber der er en der kan hjælpe mig videre.
    Mvh Mette

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det smuttede vist med opskriften.
    Hvordan deles? Og hvad er det du strikker?
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28
    Hej.

    JA desværre, jeg ved ikke lige hvad der gik galt. Jeg har købt et vovestykke fra Geilsk og til at starte med har jeg slået 160 m op og derefter taget ud til 239 og atrikket rib. Derefter skulle der strikkes 32 p rib og så skal arb deles således: strik således 118 m rib, 1 vr løs af, lad m glide af pinden, og lad den løbe, sæt den løse m på venstre p igen, og strik 2. m ret bagom den løse m, strik derpå den løse m ret.
    Det jeg ikke forstår her efter 1 vrang.. Håber du kan

  4. #4
    nette strik Gæst
    http://www.geilsk.dk/webshop/vis/p/nyheder/vovestykke/
    Det må være delingen på ryggen du beskriver. http://www.geilsk.dk/webshop/vis/p/n...541d4452b2.jpg
    De to skulder stykker/ ærmer må skulle strikkes hver for sig. a3063ca175.jpg

    strik således 118 m rib, 1 vr løs af, lad m glide af pinden, og lad den løbe, sæt den løse m på venstre p igen, og strik anden m ret bagom den løse m, strik derpå den løse m ret.

    Prøv at læse videre i opskriften.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg synes også, det lyder forvirrende og mærkeligt, at man først skal tage masken løs af og så lade den falde af pinden (som en rendemaske) og så skynde sig at samle den op igen. Sådan læser jeg det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    nette strik Gæst
    Masken ses tydeligt på foto.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28
    Hej igen.
    Nej det er ikke deling af rykken, men til deling af forstykket. Jeg ser om jeg kan finde ud af at få opskriften herind.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28
    Jeg håber det er lykkedes at få opskriften herind. Det er lidt svært med en blodprop

  9. #9
    nette strik Gæst
    Strates der ikke midt på ryggen, eller er det forkert?

    Jeg har ikke opskriften.

    men der må være et sted i opskriften hvor løbemaske mønsteret beskrives ik?

    det øverste stykke er jo strikket med løbemasker, og ikke blot almindelig ret vrang rib, kan man se på foto

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 Sep 2012
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    28
    Da jeg ikke kan finde ud af at få opskriften herind(jeg har prøvet mange gange og når vinduet er åbent ligger der ca. 6 opskrifter, men intet sker)
    Der står: slå 160 m op med strikkeopslagning - der startes på ryggen, hvor der så bliver taget m ud til 239m. Strik herefter 3 r/3 vr rib på 32 p.
    Der hvor jeg så ikke forstår det er deling til forstykker: strik i alt 32 p rib, og del nakken til de 2 forstykker således: Strik 118 m rib, 1 vr løst af, lad næste m glide af p, og lad den løbe, sæt den løse m på venstre p igen og strik 2. m ret bagom den løse m, strik derefter den løse m ret. Lad begge m glide af p og strik resten af m. De 2 snoede m er nu kantmasker i halsudskæringen og strikkes r fra retsiden og vrangsiden.
    Hvor langt skal skal den m glide af p???

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •