Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Lav perler og aftryk med Limpistol

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085

    Lav perler og aftryk med Limpistol

    Er pt i gang med at lave perler med flad bund samt afstøbning i gummiforme til dekoration af æg og papir
    Gummiformen kan klare høj temperatur medens plasticforme kun er til lave temperaturer...
    heddi.jpg
    Sidst redigeret af hundeuld : 27-08-2013 kl. 18:14

  2. #2
    cubik Gæst
    Hvor ser det spændende ud

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Takker Cubik

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Heddi nu har jeg siddet og kigget på dit billed i 2 dage, hvor pokker får du det du laver perlerne af, er det de stænger øverst i billed, klipper du et styke af og varmer du det op.. hilsen spørge Jørgen.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2011
    Geografisk sted
    Greve
    Indlæg
    192
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Heddi nu har jeg siddet og kigget på dit billed i 2 dage, hvor pokker får du det du laver perlerne af, er det de stænger øverst i billed, klipper du et styke af og varmer du det op.. hilsen spørge Jørgen.


    Bente, "stængerne" er glimmerlim, lim med glimmer i du kan bruge til dekorationer

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vil det sige det er lim med farver perlerne er lavet af ? Ja jeg fatter ikke en dyt med det her nymodensda vi lavede perler da jeg var barn , så var der et hul ude i marken hvor der var ler ( det blev holdt hemmeligt kan i tro) der trillede vi kugler trak dem på et græsstrå, tog med hjem og lod solen tørre dem, bagefter blev de dyppet i rødbedesaft og hvad vi ellers havde der kunne give farve gik det vildt til at der var noget fernis tilbage efter mor havde lakeret gulve fik vi lov til at bruge det. DET VAR JORDENS FLOTTESTE KUGLER at i bare ved det; men de holdt ikke længe for bare et stød så gik de i stykker.
    Sidst redigeret af hundeuld : 28-08-2013 kl. 12:28
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    cubik Gæst
    Jeg har også prøvet at lave perler af ler. Det var ret sjovt at side og lave.
    Jeg var så heldig at redde mig noget farvet cykellak en gang hos vores nabo. Med den lak på holdt lerperlerne lidt bedere.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •