Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 8 af 12 FørsteFørste ... 456789101112 SidsteSidste
Viser resultater 71 til 80 af 114

Emner: Ting til dukkehus

  1. #71
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet rebecca

    Hej Dorthe

    Der ligger en lille forretning lige ved Illum i København. Der har jeg tidligere fået en del fra. Men der findes jo en del stofforretninger og Panduro Hobby og man skal nok bare være lidt fræk og spørge om de har smårester og så aftale prisen. Selv en Københavner som mig kan prutte om prisen Når man laver miniature har man jo ofte brug for ret lidt og mange forretninger har rester som ikke kan sælges til andet.

    Mine miniature projekter har ligget lidt stille her i foråret men nu kan jeg mærke hvor jeg "trænger" til at sidde og nusse med noget håndarbejde.
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #72
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet confotoria

    Dorthe, Hoffmann hobby I Århus har også skindrester, men der er selvfølgelig lidt langt fra dig.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #73
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet avj

    Du kan også prøve at kontakte en skomager, en møbelposter eller en møbelfabrikant de har næsten altid rester fra deres produktion, større eller mindre stykker, som du kan få for en billig penge.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #74
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Postejkrigeren

    Jeg har på nettet købt strikkeopskrifter til miniaturedukker, og endelig fik jeg med møje og besvær kæmpet mig gennem den første kjole.
    Men nu kan jeg strikke på pinde 0.75.

    Problemet er så at den opskrift jeg har købt ikke passer helt til min dukke.
    Eller jo, nogensteder, men bla. er ærmerne for stramme.
    Kender i gode steder med strikopskrifter der passer til Heidi Ott miniature dukker?
    Og tricks til hvad jeg kan gøre med de her ærmer? Det er raglanærmer, så de er ikke lige til at pille af igen...

    Og i det hele taget, steder med fine opskrifter til miniaturedukker, planene er et dukkehus fra omkring århundrede skiftet, så de må godt være typiske for den periode...

    Håber på en masse gode råd, jeg har smuglæst meget i dette forum, og har allerede fået end el gode ideer til diverse ting og sager, så tak for det

    Hilsen Miniaturenybegynderen
    Charlotte
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #75
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Embla

    Hei

    Jeg er også nybegynner på området, men kanskje du kan finne noe her:

    http://www.castingforpurls.com/

    http://www.buttercupminiatures.co.uk/

    Det finnes gratis oppskrifter på begge linkene.

    Jeg vet ikke om de passer dukkene til Heidi Ott, så kanskje du må måle litt. Hvordan du kan "redde" ermene på kjolen du har strikket, har jeg desverre ikke noen forslag på.

    Lykke til!

    Hilsen Embla
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #76
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    hej charlotte
    velkommen til her
    ærgerligt med din kjole... øv..øv..det er et kæmpearbejde jo.. :? desværre kender jeg ikke så mange steder med opskrifter (da jeg ikke selv kan følge dem...!! ) men jeg skal være på udkig...!
    Har du haft kigget på :
    http://www.dukkedesign.dk/
    Jeg skal prøve at forhører mig lidt hos nogle af de andre miniaturefolk jeg kender om de kender opskrifter der passer til Heidi Ott dukkerne.
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #77
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Postejkrigeren

    Tak for svar...
    Opskriften jeg har fulgt er netop fra Dukkedesign, det er fine opskrifter de har og nemme at følge.
    Jeg har også set på links både Casting for purls og Buttercup.

    Jeg har ikke opgivet noget endnu og håber stadig på "hjælp" herfra.
    Skønt jeg endelig fik gjort brug af dette forum.

    Har netop investeret i en bog med strik til 1:12 dukker i edvardiansk stil... Og når jeg kommer videre, håber jeg at dele resultater her på siden.
    (Hvis jeg tør, det er jo sindsygt flotte ting andre har lavet!!!)
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #78
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    hej charlotte
    håber meget du har lyst til at vise dine ting herinde :wink: det er altid så spændende at se hvad andre laver!
    ang. opskrifterne fra dukkedesign... ja så er de nemme..selv jeg har forsøgt mig :lol: med hjælp fra en "maskeanvisning" ved siden af.. er en klovn til at huske de forskellige slags m.m...! Havde dog lidt problemer med opskriften .. gjorde den lidt større.. da det ellers var meningen at tøjet skulle syes direkte på dukken.. vil helst have det skal kunne tages af og på...!!!
    Heidi Ott dukkerne er også noget anderledes formet ang. deres "kugleled" m.m.. ejer ikke selv sådan nogle endnu.. men de står på ønskelisten
    Jeg havde selv lånt en bog på biblioteket ang. strik m.m. til dukker... på eng.. (når man nu ikke engang kan læse opskrifter på dansk så kan i selv gætte jer til resultatet.. ) men forsøger uden opskrifter.. men bliver dog heller ikke til meget strikkeri i øjeblikket.. har holdt "pause" med det i et stykke tid... ryster for meget... så ikke så underholdende når maskerne ryger til alle sider fordi pindende ryger ud... så lidt nemmere med hækling.. der er kun en maske af gangen at holde styr på :wink:
    men jeg skal forhører mig hos andre som sagt... får besøg om lidt af en der er dygtig til at lave tøj m.m. til miniature... så kan være hun har nogle forslag
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #79
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Dorthe

    Hej.
    En mulig ide !
    Jeg kom til at tænke på tunesisk hækling - hvis der er nogen i gruppen der er gode til det - kan du sikker få nogle gode tips - grundideen er jo at der hækler du ind på en lang hæklenål og derefter af igen på returpinden - derved er det nemt at hækle i facon - det ligner en mellemting mellem strik og hækling - fordelen er, at du hele tiden ser din forside - og derved også kan strikke efter et snitmønster - det er jo altid nemmere, for der kan man trods alt lave nogle grundmønstre ind til det passer godt. Jeg har kun selv tunesiske hæklenåle i stor str. - men til dukkestørrelser går det måske, med almindelige hæklenåle uden skaft - men der må du spørge de dygtig strik/hækledamer om råd.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #80
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    hej charlotte
    forhørte mig hos min kære gæst igår... ("gammel" håndarbejdeslærer) men hun havde desværre ikke nogen hurtig løsning på problemet ... hendes "fremgangsmåde" er at lave strikkeprøver m.m. først for at afprøve mønster kontra garn... og at man selv næsten til diverse dukker er nødt til at måle dukkerne ud kontra strikketøjet... da dukkerne variere så meget i bygning/størrelse... strikkefasthed m.m.. spiller ind..!
    Så jeg er bange for at hvis kjolen skal være til den dukke...så er der nok ikke andet end at "pille" op og strikke ærmerne større... eller bruge kjolen til anden dukke... men brandærgerligt for det er noget af et arbejde at strikke til den størrelse....!!
    Er det til voksen dukke eller barne dukke...???
    Jeg har selv kun haft strikket til "babydukkerne" endnu... men har en flot strikket kjole jeg købte på messen til den nye eng. porcelænsdukke (er i pigeværelset i mit dukkehus på hjemmesiden..)jeg også købte der... utrolig sød.. en fra sverige der har strikket den...!
    glæder mig til at se dine ting.. vis dem endelig frem herinde
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •