Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 12 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 114

Emner: Ting til dukkehus

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    men det er mest figurer. Det sidste nye er piber, de er så mikro lille at jeg var ved at fnidder af dem. De skal lige lakeres igen, så tar jeg nye billeder, de første var ikke gode
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    ja de er så små Linda at de næsten ikke kan ses , flot klaret at lave det så småt... laver selv en del i cernit (mest mad..frugt m.m..) der findes nogle rigtige gode "miniaturebøger" ang. cernit... dem skulle du prøve at få fat i hvis du ikke har haft det.. det ville du være kanon god til at lave tror jeg
    Har selv 2 stk:
    Food Displays.. af Sue Heaser.. i serien Dolls house do-it-yourself.. rigtig gode "gør det selv" bøger..(ca. 140 kr)

    Making Miniature Food and market stalls.... af Angie Scarr.. nok en af de mest kendte ang. cernit..kurser m.m.. i dukkehusverdenen..!!(265,-kr)
    De kan bestilles hjem i fjernlån fra bibliotekerne.. og ellers købes i dukkehusbutikker.. en del miniaturebøger kan det dog også betale sig at købe i usa... da de fåes billigere der!! (alle den slags bøger er på eng.. hvilket kan give mig lidt problemer engang imellem.. men er "god til at gætte"..
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Ja jeg skal også igang med cernit, jeg har lavet en del i cernit. Mest nisser og trolde, mine nisser er synes jeg selv ret gode, i små cernit ting har jeg kun lavet slik og små mus. Jeg må til at øve mig i madlavning.
    Mit problem er at jeg får så mange ideer at jeg ikke selv kan følge med. Imorgen skal jeg ud og købe en mine trædrejebænk, så får vi se hvad jeg kan lave med den. Jeg fantaserer om søjleskabe, og borde stole med drejede ben, men også de små ting, som fade , krus m.m.
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    puha... kender det godt.. ideer stå i kø... man har bare ikke altid tid..materialer.. værktøj til det...!!!
    Lyder lækkert m. en mini-drejebænk.. ønsker jeg mig også.. men aner snart ikke hvor jeg selv skal være ..her i min "hobbystue"... :lol:
    Ulempen ved at der er så meget man gerne vil.. er også at man så sjældent fordyber sig i det enkelte, synes jeg.. har 17 tusind ting jeg gerne vil have lavet.. hoved og fysikken følger bare ikke altid med...
    Jeg har lige lånt nogle bøger hjem også om at lave miniaturemøbler... skal have scannet ind og sende til steffen.. måske jeg skulle sende noget til dig også... der er mange gode forslag.. ellers skal du selv prøve at få fat i bogen:
    Making Dolls´house interiors ... af... Carol & Nigel Lodder
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Det lyder godt, du må gerne scanne og sende til mig, er altid modtagelig for nye ideer. Jeg kender problemet med pladsen, jeg fylder også ret meget, vi har indrettet hobbyrum, på loftet, men mine projekter, har en mani med at følge efter mig, har lige haft mit barnebarn på 2år på vinterferie, han må ikke komme med på loftet, så jeg havde lidt snitteri kørende i køkkenet, så jeg kunne snitte lidt, når jeg lige havde et øjeblik for mig selv.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Disse 2 små porcelæns dukker fandt jeg i ærlige bent, på hovedbanegården, til 5 kr. Det var nøgleringe, men jeg klippede bare nøgleringen af, så har jeg et par billige porcelænsdukker, som passer perfekt i størrelse til dukkehuset, og de er ikke dyrere end børnebørnene må lege med dem.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 8.jpg (28,9 Kb, 11 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    god ide Linda..
    Jeg har også selv købt nogle af disse som jeg bruger i dukkehuset(har dog givet lidt mere for dem . de kan bedre tåle ungerne leger med dem end de rigtige.. (eller ihvertfald bliver man ikke lige så ærgerlig over det.. ) har pt. en hel familie liggende til reperation.. sønnen gået midt over.. moderen er armene røget af osv... men de har også været "brugt" en del.. men det skal også kunne bruges.. gider ikke gå og have dårlige nerver over om de ødelægger noget...!! Til gengæld kan jeg godt mærke de er blevet ældre nu så det går ikke helt så hårdt ud over tingene mere
    Jeg skal nok få sendt nogle indscanninger til dig... du kan også få rigtige mange gode ideer til ting der kan laves rundt omkring på nettet.. miniaturesider... også salgssider hvor man kan "hugge" ideer fra.. jeg kan sende nogle links til dig i mailen
    Sidst redigeret af vtj : 31-12-2006 kl. 13:55
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet linda

    Hej, jeg har lige købt en mini trædrejebænk. I får her mine første forsøg at se. Jeg forsøgte mig også med fuglebur, hånddryppede lys,
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 9.jpg (17,5 Kb, 18 visninger)
    Sidst redigeret af vtj : 31-12-2006 kl. 13:54
    Venlig hilsen
    Rokken

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hanne N J

    Hvis det er de første ting du har lavet, så glæder jeg mig til at se hvad du mere kan frembringe. Det er nogle rigtig flotte ting.
    Venlig hilsen
    Rokken

  10. #40
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet af-dukkehus

    uha.. det er et af mine højeste ønsker.. en minidrejebænk... er helt misundelig hvor er du bare aktiv (jeg er ikke så god til at få taget mig sammen til at få fotograferet med det samme.. )
    hvor er det godt gået Linda... du skal nok blive "super-drejer"
    Venlig hilsen
    Rokken

Side 4 af 12 FørsteFørste 12345678 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •