Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Snart færdig!

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    siger jeg bare.....
    Jeg kan orkere en smal bort, som tager lang tid for mig, men sådan noget som dit har jeg aldrig vovet mig ud i. Jeg er imponeret.

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Jeg har ikke et kamera, som er ret godt, så der er gået lidt tid ... og orkisstykket er i mellemtiden røget som gave ... men jeg er i gang med en ny! Samme mønster, dog med mindre nål, hvilket absolut ikke gør stykket ringere, tvært imod. Jeg synes den var så slatten i det, og det var den også. Denne gang bruger jeg en nål et nummer mindre, og det bliver knuderne meget pænere af og stykket bliver meget mere jævnt. Og så har jeg et kamera på vej, så der kan tages ORDENTLIGE billeder!

  3. #13
    cubik Gæst
    En skam at vi ikke fik den første dug at se, men glæder mig til at se den ny dug når den er færdig.

  4. #14
    nette strik Gæst
    flot, dyb

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Flakonen ser fin ud. Jo fastere knuderne er jo mere fast bliver dit arbejde, og den rette fasthed kommer med øvelsen.
    Hvad er det for et mønster, bog, blad eller internettet?
    Orkishilsen
    Susanne

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Tak, Susanne

    Ja, fasthed skal man lige prøve sig frem med i et stykke tid :) denne gang er jeg langt mere tilfreds! Har også stadig lidt problemer med at få knuderne vendt rigtig i vendinger, og nogle gange tror jeg, at det også er et spørgsmål om fasthed.

    Det er et mønster jeg fandt på nettet, for jeg har svært ved at finde bøger med nåle-orkis, hvor man (så vidt jeg ved) ikke kan lave ringe på ringe ... Linket forsvandt vist på min gamle computer, men jeg vil godt se, om jeg kan finde det til dig, hvis du gerne vil have det?

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Det er helt OK, du behøver ikke lede efter mønsteret, jeg syntes bare det virkede bekendt men kunne ikke komme på, hvorfra jeg kendte det.
    Hvis du kan læse og skrive lidt på engelsk (ikke nødvendigvis perfekt :-) ), så får du hermed et link til et sted, hvor der er mange orkisfolk. Der er både folk der bruger skytte og nål, så det er muligt at få hjælp til næsten alt indenfor orkis. www.Intatters.com Men man skal melde sig ind, for at kunne være med (der er flere tusinde medlemmer fra hele verden).
    Jeg tror også, at der ligger videoer med nåle-orkis et sted ude på nettet. Mig bekendt er der ikke bøger om nåleorkis på dansk, men der findes enkelte på engelsk. Jeg ved at det siges, at man kan lave stort set alt/alle mønstre med en nål og ikke kun med skytten.
    Susanne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Næh da, mange tak for linket! Det vil jeg bestemt se nærmere på!

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Du kan også prøve, om dette sted nedenfor stadig virker. Det er et sted med kun nåle-orkis og der er vejledninger på, hvordan man laver forskellige ting med en orkisnål. Desværre også kun på engelsk.
    Susanne

    http://needletatting.proboards.com

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    16 Sep 2009
    Geografisk sted
    Lige i midten af Jylland
    Indlæg
    33
    Ha ha, så fik jeg mig alligevel et billede af det færdige produkt! Så her er den på sin nye plads under spejlet i en gang.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •